۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۰۶۶۵
همزمان با تعطیلات نوروزی؛

طرح آرامش بهاری در 330 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف گیلان با اشاره به وجود بیش از نهصد بقعه متبرکه در استان گفت: همزمان با تعطیلات نوروزی طرح آرامش بهاری در 330 بقعه برگزار می‌شود.
امامزاده
حجت الاسلام عباس خوبرو، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت‌ گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری با غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه استان از پنج‌شنبه آخر سال در 330 بقعه متبرکه استان آغاز شده و تا پایان عید نوروز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که بیش از نهصد بقعه متبرکه در استان وجود دارد، اظهار داشت: این میزان ده درصد بقاع کل کشور را شامل می‌شود و گیلان از نظر زائرپذیری سومین استان کشور است.

معاون فرهنگی اوقاف گیلان، برگزاری مراسم تحویل سال نو در جوار امام زادگان شاخص را نخستین برنامه این طرح اعلام و اظهار داشت: در بقاع برجسته استان مانند آقا سید جلال الدین اشرف(ع) و فاطمه اخری(س) مراسم تحویل سال نو با قرائت قران و ادعیه مخصوص تحویل سال برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام خوبرو، بهره‌برداری معنوی از بقاع متبرکه در ایام نوروز‌، شناساندن امام‌زادگان و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: جذب جوانان و نوجوانان به بقاع متبرکه و استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و تعطیلات نوروز جهت ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی از دیگر اهداف این طرح است.

وی خاطر‌نشان کرد: اقامه نماز جماعت در ۶۵ بقعه متبرکه بین راهی، حضور روحانیان در بقاع جهت پاسخگویی به مسائل شرعی، توزیع بروشورهای فرهنگی شامل زندگی‌نامه امام‌زادگان، مباحث عقیدتی از بخش های طرح آرامش بهاری است.

معاون فرهنگی اوقاف گیلان اذعان کرد: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، از سوی مدیریت بقاع متبرکه ای که در مسیر کاروان های راهیان نور هستند، بین زائران مناطق جنگی جنوب کشور محصولات فرهنگی توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام خوبرو در پایان تصریح کرد: در بقاع شاخص گیلان نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی برای استفاده مسافران و زائران دایر است./950/پ202/س
ارسال نظرات