امام جمعه فریمان
تبلیغ چهره به چهره موثرترین وموفق ترین شیوه تبلیغ است
خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فریمان با توجه به تاثیر گذاری های فراوان تبلیغ چهره به چهره گفت: تبلیغ چهره به چهره موثرترین و موفق ترین شیوه تبلیغ است.
حجت الاسلام طباطبائی اشکذری امام جمعه فریمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد اظهار داشت: دین اسلام امری همیشگی است و اختصاص به زمان خاصی ندارد و تبلیغ آن نیز بایستی از حوزه اختصاصی زمان خارج شده و در همه زمان ها و مکان ها مورد توجه و تاکید قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مبلغان دینی باید از همه فرصت ها برای تبلیغ دین مبین اسلام استفاده کنند تصریح کرد: یکی از آن فرصت های طلایی و کم نظیر برای تبلیغ چهره به چهره مفاهیم دینی و اسلامی ایام تعطیلات عید نوروز است؛ چرا که تشکیل چنین جمع های خانوادگی وآشنایان در سایر اوقات به دست نمی آید.
عضو اتاق فکر تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: اصل دید و بازدید که یکی از سنت های رایج نوروز است به عنوان صله رحم و پایان دادن به قهر و کدورت های فامیلی و ناراحتی های بشری ازطرف دین اسلام نیز مورد تایید واقع شده است که این امر خود مهمترین راهکار تبلیغ دین به شمار می رود.
حجت الاسلام طباطبائی اشکذری تبلیغ چهره به چهره را بهترین وموفق ترین شیوه تبلیغ دانست و اضافه کرد: تبلیغ که همان رساندن پیام دین به مخاطبین می باشد شیوه های گوناگونی دارد ولی باید گفت که تبلیغ چهره به چهره موثرترین وموفق ترین شیوه تبلیغ است.
امام جمعه فریمان تصریح کرد: در دنیای امروز که به دنیای انتقال اطلاعات به صورت آسان و رایگان معروف و در فضای مجازی نیز ورود بسیاری پیدا کرد است بسیاری از ابتدای امر تصورشان این بود که دیگر دوره ارتباط چهره به چهره و فیزیکی پایان پذیرفته و همه با استفاده از فضای مجازی به ارتباط مکتوب و نوشتاری و یا ارسال مطالب روی خوهند آورد.
وی ادامه داد: اما با گذشت مقداری زمان از آغاز فعالیت آن به آسیب آن نیز پی بردند و در راستای رفع آسیب های آن به تاسیس تالارهای گفت وگو و ارتباط حضوری و... روی آوردند تا دو طرف و دو سوی ارتباط بتوانند علاوه بر دریافت پیام با مشاهده چهره طرف مقابل ارتباط بیشتری برقرار کند که این خود برداشتی از تاثیر تبلیغ چهره به چهره است .
عضو اتاق فکر تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خطاب به مبلغان گفت: مبلغان و حتی همه متدینان و علاقه مندان به ترویج مسایل اخلاقی و دینی می توانند از فرصت به دست آمده در ملاقات های خانوادگی در ایام عید نوروز با اندک ارتیاطی که حداقل سالی یکبار تحقق پیدا می کند، استفاده کنند و در قالبی بسیار صمیمانه پیام های اخلاقی را منتقل کنند.
وی در خصوص ویژگی های تبلیغ چهره به چهره گفت: تبلیغ چهره به چهره دارای ویژگی های فراوانی است. مبلغ از نزدیک و با استفاده از شیوه ارتباط مستقیم و از راه ایجاد اعتماد و اعتبار در دیدگاه مخاطب، به بیان و تبلیغ یکی از مسایل دینی می پردازد در حقیقت اعتبار خود را برای او به اثبات میرساند چرا که مخاطب او را فردی معتقد به صله رحم و ارتباط با خویشاوندان می داند و در او تاثیر زیادی خواهد داشت.
حجتالاسلام طباطبایی در ادامه این ویژگیها افزود: تبلیغ و بیان مسایل دینی مورد نیاز در فضای ملاقات دو جانبه یکی دیگر از این ویژگیهاست که در این شیوه مبلغ با اندیشه از پیش تعیین شده تبلیغ نمی کند بلکه در آن فضایی که قرار می گیرد هر آنچه مورد نیاز است را مطرح می کند.
وی درپایان خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر گذاری های فراوان تبلیغ چهره به چهره بایستی مسایل مهمتری که در خانواده ها وجود دارد و مورد نیاز اصلاح رفتارهای آنها است پرداخته شود مثل مساله تقلید و ضرورت اعتقاد ریشه ای در امر تکلیف، بیان شبهات دینی واردشده در خانوادهها و ارائه پاسخهای مناسب، تقویت روحیه دینی در میان خانوادهها، پرداختن به ضرورت پرهیز از چشم و هم چشمی در خانوادهها، تاکید بر اصل حجاب و پوشش در جامعه و بیان فلسفه آن بهویژه در نسل جوان وتقویت روحیه اسلامی و ایرانی و دفاع ازنظام و ارزشهای نظام./933/ت302/ص
ارسال نظرات