۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۱۰۰۶۷۳
واکنس آیت‌الله سبحانی به وقایع اخیر منطقه:

سازمان کنفرانس اسلامی جلوی خونریزی و خودکشی را در منطقه بگیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سحانی با صدور بیانیه‌ای در واکنش به وقایع اخیر در بحرین و کشورهای اسلامی تصریح کرد: انتظار همه مسلمانان جهان از سازمان کنفرانس اسلامی این است که در این مورد با رای قاطع خود جلوی خونریزی و خودکشی را بگیرد و با یک نشست فوق العاده در این مورد اقدام موکد بفرماید.
آيت الله جعفر سبحاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به وقایع اخیر در بحرین و کشورهای اسلامی تصریح کرد: باید کلیه مسلمانان جهان در کنار مردم به پا خاسته بحرین و دیگر کشورهای به پاخسته باشند و مصداق گفتار امیرمومنان به فرزند گرامی: «کونا للظالم خصما و للمظوم عونا»گردند.

متن کامل بیانیه‌ای بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: لاَّ یُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا.(نسا 148)

گردهمایی و تظاهرات مسالمت آمیز مردم مسلمان کشور بحرین یکی از مظاهر دادخواهی است که قرآن بر آن تاکید دارد و در آیه یاد شده می‌فرماید:« إِلاَّ مَن ظُلِمَ» یعنی مظلومان می‌توانند ناروایی‌ها را که بر آن‌ها از هر سو از حکومت یا غیره وارد شده، بازگو کنند تا به حقوق خود برسند.

باید کلیه مسلمانان جهان در کنار مردم به پا خاسته بحرین و دیگر کشورهای به پاخسته باشند و مصداق گفتار امیرمومنان به فرزند گرامی: «کونا للظالم خصما و للمظوم عونا»گردند.

بسیار جای تاسف است به جای آنکه کشورهای منطقه به این ندای عدالت جویانه توجه کنند و مظلومان را یاری کنند برای سرکوب کردن مظلوم، نیرو می‌فرستند تا این ندا را خاموش کنند.

دفع ظلم و حق طلبی به اندازه‌ای مهم است که قرآن اجازه دفاع به ستمدیدگان می‌دهد و می‌فرماید:« أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ» (حج39)

جمله « بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا» می‌رساند که مظلوم و ستمدیده، حق دادخواهی دارد و این روزهای مردم بحرین به صورت مسالمت آمیز با حفظ تمام قوانین بی آنکه صدمه‌ای به کسی با نقطه‌ای وارد سازند خواسته خود را مطرح می‌کنند تا سخن خود به گوش جهانیان برسانند که اگر پاسخ آنها را دادند چه بهتر و گرنه خدا فریادرس آنهاست و می‌فرماید:« َإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ»

امید آنکه علمإ اسلام در منطقه حکومت‌ها را نصیحت کنند و با همه مسلمانان دست به دست هم بدهند و یار و یاور مظلومان باشند و از این طریق مایه سرافرازی و سربلندی خود و آیین خود گردند.

انتظار همه مسلمانان جهان از سازمان کنفرانس اسلامی این است که در این مورد با رای قاطع خود جلوی خونریزی و خودکشی را بگیرد و با یک نشست فوق العاده در این مورد اقدام موکد بفرماید.

قم ـ حوزه علمیه / جعفر سبحانی
دهم ربیع الاول مصادف با 24/12/89
/917/پ202/ص
ارسال نظرات