۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۰۰۷۵۰
آیت الله کعبی:

نهضت مردم بحرین با اقدامات سرکوب‌گرانه خاموش نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، کشتار بیرحمانه مسلمانان و شیعیان بحرین را محکوم کرد و با بیان اینکه اقدامات سرکوب گرایانه، نهضت مردم این کشور را خاموش نخواهد کرد، از امت‌های اسلامی خواست به هر نحو ممکن به کمک مسلمانان بحرین بشتابند.
آيت الله کعبي


آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به لشگرکشی عربستان و امارات به کشور بحرین، جنایات مزدوران این دو کشور را در کشتار بیرحمانه مردم مظلوم و مسلمان بحرین محکوم کرد.

وی گفت: متاسفانه یک فاجعه بزرگ انسانی و در حد کینه توزی با ملت و اقدام سرکوب گرایانه کشورهای منطقه خلیج فارس بر علیه ملت مظلوم بحرین در حال شکل‌گیری است.

آیت الله کعبی گفت: ملت بحرین در امتداد انقلاب های منطقه علیه ظلم و استبداد و استعمار برخاستند، اما متاسفانه مجامع جهانی و نهادهای مدعی حقوق بشر یک برخورد دوگانه نسبت به سایر نهضت ها داشتند.

وی تصریح کرد: این جنایت و کشتار بعد از سفر وزیر دفاع آمریکا به بحرین شکل گرفته است و بهانه کشورهای منطقه از جمله عربستان و امارات نیز در لشکرکشی به بحرین پیمان دفاعی سپر جزیره است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: در هیچ کدام از بندهای پیمان دفاعی نیامده است که این کشورها حق داشته باشند برعلیه ملت خود اقدام کنند، بلکه در پیمان دفاعی اقدام برعلیه دشمنان ملت ها آمده است.

وی ادامه داد: مردم بحرین مطالبات به حقی دارند و این پیمان دفاعی باید برعلیه پایگاه های آمریکایی ها و بیگانگان در منطقه و در مقابل کسانی که موجودیت و امنیت کشورهای منطقه را به خطر انداخته اند، باشد، نه هم پیمانی بر علیه ملت ها، این مساله در مسیر آمریکا و صهیونیسم به حساب می آید.

آیت الله کعبی تصریح کرد: این اقدامات سرکوب گرانه نه تنها نهضت مردم بحرین را خاموش نمی کند، بلکه بر اساس منطق پیروزی خون بر شمشیر، سرکوب وحشیانه ملت بحرین باعث می شود که ملت های منطقه و کشورهای خلیج فارس هم برعلیه رژیم های سرکوب گر قیام کنند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این کشورها که خودشان در واقع ضربه پذیر هستند، نباید وارد این بازی خطرناک نظامی برعلیه ملت بدون سلاح و مقاوم بحرین شوند.

وی در ادامه خواستار کمک ملت های مسلمان به مردم بی دفاع و مظلوم بحرین شد و بیان داشت: امروز بحرینی ها به هر نوع کمکی نیاز دارند و مهم ترین کمکی که ملت اسلامی می تواند برای اینها بکند، دعا است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه ملت های مسلمان و آزاده باید فریاد مظلومیت بحرینی ها را به گوش جهانیان برسانند، تصریح کرد: حوزه، مراجع و علما و جامعه مدرسین و سایر فضلای حوزه این سرکوب وحشیانه را محکوم می کنند، همان گونه که مراجع نجف یکپارچه قیام و با صدور بیانیه این سرکوب وحشیانه را صادر کرده اند.

عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: برنامه دشمن در این سرکوب راه اندازی جنگ شیعی و سنی است در حالی که قیام مسلمانان بحرین با رویکرد عدالت خواهی، ظلم ستیزی و مبارزه با استعمار صورت گرفته است و نباید این موضوع را وارد عرصه شیعه و سنی کرد.

آیت الله کعبی بیان داشت: ما باید به هوش باشیم که دشمنان از این مطلب سو استفاده نکنند، ملت ها باید برای مظلومان دعا کنند و موفقیت و پیروزی شان را از خداوند تبارک و تعالی بخواهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: ملت بیدار و آگاه ایران باید با همراهی سایر ملت های آزادیخواه جهان، با قرائت دعای جوشن صغیر و شرکت در مجالس مختلف حمایت خود را از مظلومان بحرین نشان دهند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات