۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۰۰۸۷۷
آیت‌الله نوری همدانی:

علمای بحرین برای جهاد بپا خیزند/ در شرایط کنونی خاموشی و سکوت جایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با ابراز تاسف از حوادث کشور بحرین و کشتار بیرحمانه مردم این کشور، از علما و مردم بحرین خواست برای جهاد بپا خیزند و بدانند که مسلمانان و شیعیان حامی و پشتیبان آنها خواهند بود.
ديدار شماري از علما و روحانيان بحرين با آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید، روز شنبه در دیدار جمعی از علمای بحرین، کشتار بیرحمانه مردم و مسلمانان و شیعیان این کشور را محکوم و از وقوع این فجایع تلخ ابراز تاسف کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تحولات کشور بحرین گوشه‌ای از موج فراگیر بیداری اسلامی است، تاکید کرد: امروز در کل کشورهای دنیا موج بیداری اسلامی فراگیر شده است و ان شاءالله این موج بیش از این نیز فراگیر خواهد شد.

‌حضرت آیت الله نوری‌همدانی مردم و علمای کشور بحرین را به جهاد و مبارزه دعوت و تصریح کرد: مردم بحرین چاره‌ای جز جهاد، شهادت و از خودگذشتگی ندارد و اگر در این راستا عمل کنند، دشمنان به ناچار عقب خواهند نشست.

وی فرهنگ جهاد و شهادت را عامل عزت و اقتدار امت اسلام دانست و گفت: جامعه ای که از این فرهنگ برخوردار باشد، از هیچ چیز هراس ندارد و ملت ایران در این سی سال این مساله را ثابت کرده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: علمای بحرین باید برای جهاد به پا خیزند، مردم بحرین و علمای این کشور بدانند که تنها نیستند و تمام شیعیان و مردم آزاده و با عزت دنیا از آنها و حرکت شان حمایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با مستکبران جهانی باید قیام کرد و بپا خاست، اظهار داشت: در شرایط کنونی، خاموشی و سکوت جایی ندارد و ملت بحرین باید به این اصل توجه کنند و بدانند پیروزی از آن آنها است و اگر در این راه مقاومت کنند، دستیابی به هدف آسان است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات