۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۸۹۸
همزمان با تعطیلات نوروزی صورت می گیرد؛

پاسخگویی مبلغان به سؤالات دینی مسافران در ساری

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری از اعزام مبلغان به کمپ های نوروزی مرکز استان مازندران به مناسبت تعطیلات نوروزی خبر داد.
فعاليت تبليغي
حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: همزمان با تعطیلات نوروزی مبلغان در کمپ های نوروزی آماده پاسخگویی به سؤالات دینی و شرعی مسافران هستند.

وی با بیان این که فعالیت های تبلیغی روحانیان در ایام نوروز تعطیل نخواهد شد، افزود: با همکاری سازمان هلال احمر، مبلغان بومی به منظور پاسخ به سؤالات مسافران، احکام مسافر و شبهات دینی به کمپ های هلال احمر اعزام می شوند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بار اشاره به این که هر ساله تقاضای متعددی از سوی مسافران نوروزی به منظور استقرار یک روحانی در اماکن مسافرخیز به این اداره ارائه می شد، خاطرنشان کرد: به همین منظور امسال برای نخستین بار از توان تبلیغی روحانیان بومی به منظور تبلیغ احکام دینی در ایام نوروز استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به این که سالانه بیش از 15 میلیون گردشگر وارد مازندران می شوند، گفت: حضور مبلغان دینی در اماکن متبرکه و مسافرخیز به منظور برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به احکام شرعی و امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری، فعالیت های تبلیغی در اماکن مسافرخیز را موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی دانست و تصریح کرد: متأسفانه مناطق گردشگری مازندران در بضی موارد دچار آسیب های فرهنگی می شود که تقویت برنامه های دینی و ارشادی سبب کاهش این مشکلات می شود.

وی از مبلغان به عنوان پرچم داران عرصه تبلیغ دینی یاد کرد و ادامه داد: حضور مبلغان در مناطق مختلف سبب تقویت باورهای دینی مردم و به ویژه نسل جوان شده است.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود با بیان این که ایام تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای ترویج و تبلیغ احکام اسلامی است، تصریح کرد: مبلغان باید از این فرصت افزون بر پاسخگویی به مسائل دینی در جهت احیای سنت حسنه صله رحم تلاش کنند./950/ت 302/س
ارسال نظرات