۰۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۰۰۹۲۹

توهین دو تن از نمایندگان وهابی پارلمان کویت به آیت الله سیستانی

خبرگزاری رسا ـ دو تن از نمایندگان وهابی پارلمان کویت به مراجع تقلید شیعیان خصوصا آیت الله سیستانی توهین و بر حمایت خود از کشتار مردم بحرین توسط نظامیان سعودی تاکید کردند.
حضرت آيت الله سيستاني توهين نمايندگان وهابي به آيت  الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از براثا، یک گروه وهابی کوچک در کویت با تجمع در میدان تغییر در پایتخت این کشور، ضمن توهین به مراجع تقلید شیعیان و خاخام خواندن حضرت آیت الله سیستانی، از لشگرکشی عربستان به بحرین حمایت کردند.

این گروه که «جمعیت پایه های ملت» نام دارد و دوتن از نمایندگان پارلمان کویت یعنی «هایف المطیری» و «ولید الطباطبایی» نیز در آن عضو هستند از شیخ ناصر محمد الاحمد نخست وزیر این کشور به دلیل عدم ارسال نیروهای نظامی برای سرکوب شهروندان بحرینی انتقاد کردند.

اعضای این گروه وهابی با سر دادن شعارهای فتنه انگیزانه، به شدت به مراجع تقلید شیعیان حمله کرده و آیت الله سیستانی را خاخام بزرگ نامیدند و ملت بحرین را مجوس و رافضی خوانده و آنان را مزدور اسرائیل عنوان کردند.

هایف المطیری و ولید الطباطبایی اعلام کردند که نخست وزیر کویت را به دلیل عدم اعزام نیروی نظامی به بحرین برای کشتار مردم استیضاح و دولت وی را از اعتبار ساقط کنند و با اشاره به اینکه ملت کویت چاره ای جز همپیمانی با عربستان ندارد بر لزوم همبستگی و ائتلاف با رژیم آل سعود تاکید کردند.

سخنان این نمایندگان افراطی با واکنش شدید نمایندگان پارلمان کویت مواجه شد به طوری که صالح عاشور در این باره گفت: این افراد خواسته های اسرائیل را پیاده می کنند و دست پرورده های این رژیم غاصب هستند.

وی افزود: مراجع تقلید شیعیان همواره با اشغالگران اسرائیلی مخالف بوده اند و خواهان آزادی ملت های مظلوم از بند حاکمان ظالم هستند، خاخام واقعی کسانی هستند که از اسرائیل دستور می گیرند، در حمایت از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت های عربی و اسلامی فتوا صادر می کنند، خاخام های اسرائیلی را می پرستند و با صدور فتوای تکفیری یا توهین به مراجع تقلید، در صدد شعله ور کردن آتش فتنه هستند.

حسین القلاف دیگر نماینده پارلمان کویت نیز ضمن محکومیت این اظهارات تاکید کرد: توهین به علما و شخصیت های دینی شیعیان همواره توسط کسانی که خواهان گسترش نزاع های طایفه ای در کویت هستند تکرار شده است، این افراد خواسته های بیگانگان را اجرا می کنند و آنان را نسبت به تکرار اینگونه اظهارات علیه علما و نمادهای دینی برحذر می دارم.

علی الراشد نماینده سنی کویت خاطرنشان ساخت: هر که می خواهد ذره ای استقلال کویت را تحت تاثیر قرار دهد و این کشور را با عربستان هم پیمان کند بهتر است به عربستان برگردد. ما نمایندگان سنی پارلمان کویت با قدرت در برابر سخنان المطیری و الطباطبایی و کسانی که خواستار استیضاح نخست وزیر و ایجاد جنگ مذهبی میان سنی ها و شیعیان هستند خواهیم ایستاد. /ج
ارسال نظرات