۰۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۰۹۳۱
امام جمعه کازرون:

با روحیه جهادی و بسیجی دشمن را در عرصه اقتصادی زمین گیر می کنیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون، روحیه جهادی و بسیجی را رمز موفقیت کشور در برابر تحریم های اقتصادی دشمنان نظام دانست و تاکید کرد: در جهاد اقتصادی باید موازین اسلامی و شرعی مورد ملاحظه و دقت قرار گیرد.
حجت الاسلام محمد خرسند
حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک سال جدید به ملت شریف ایران، به نامگذاری سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادی، اشاره کرد و گفت: نامگذاری سال ها از سوی رهبر معظم انقلاب بر اساس حکمت و تدبیر است.

وی تصریح کرد: نامگذاری هایی که در دو سال اخیر (اصلاح الگوی مصرف و همت و کار مضاعف) انجام شد و همچنین سال جاری در یک جهت و راستا بوده است و به این دلیل صورت گرفته که دشمن بنا داشته و دارد تا از حربه اقتصادی برای ضربه زدن به نظام و ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی استفاده کند.

حجت الاسلام خرسند، جنگ اقتصادی را از جمله ترفندهای دشمنان برای مقابله با ملت ایران دانست و بیان داشت: صدور قطعنامه ها و محدودیت های اقتصادی و تجاری در همین راستا است تا بتوانند اهداف و نقشه های سیاسی و فرهنگی خود را به پیش ببرند، اما خوشبختانه تاکنون موفق نشده اند.

این فعال سیاسی ابراز داشت: جامعه ای که می خواهد الگو باشد و ام القرای جهان اسلام است، برای رسیدن به رشد و پیشرفت هم باید مصرف بهینه داشته باشد و هم کار و همت عالی و مضاعف.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ما در یک جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و از این رو جهاد اقتصادی نیاز است، تمام مردم، دولت، مسؤولان و دستگاه ها خود را در حال جنگ با دشمن ببینند و با روحیه جهادی و بسیجی دشمن را در عرصه اقتصادی زمین گیر کنیم، همان گونه که در دفاع مقدس با اتکای به همین روحیه دشمن را شکست دادیم.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با توجه به اینکه دشمنان ملت ایران چشم امید دارند از این راه به نظام ضربه بزنند و مردم را ناامید کنند، مطالب مهمی را در این باره بیان کردند.

حجت الاسلام خرسند افزود: برای حل مشکلات اقتصادی باید افزون بر همت و کار مضاعف، از روحیه جهادی برخوردار باشیم تا بتوانیم با دشمنان مقابله و ترفندهای آنها را خنثی کنیم.

حجت الاسلام خرسند با بیان اینکه اقتصاد در عرصه های سیاسی و فرهنگی نیز اثر گذار است، تاکید کرد: ما باید در زمینه اقتصادی وابستگی ها را برطرف و به استقلال اقتصادی واقعی دست یابیم که هم رفاه مردم در آن لحاظ شده باشد و هم مبتنی بر منابع داخلی باشد.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: جهاد اقتصادی توسعه اقتصادی را به دنبال دارد، این جهاد زمانی جهاد خواهد بود که تحت حاکمیت دولت معصوم و یا جانشین معصوم باشد.

این فعال سیاسی اظهار داشت: در مسائل اقتصادی، جهاد زمانی صورت می گیرد که با رعایت حدود و مرزهای اسلامی باشد و برای تحقق این مهم سیستم بانکی کشور باید از معاملات ربوی و شبهه ناک نجات پیداکند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات