۰۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۷
کد خبر: ۱۰۰۹۵۱

امام جمعه تبریز ارتحال آیت الله قزلجه ای را تسلیت گفت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پیامی رحلت آیت الله قزلجه ای را تسلیت گفت.
 آيت الله قزلجه اي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز در پی ارتحال این عالم ربانی و استاد برجسته حوزه‌های علمیه پیام تسلیتی صادر کرد.

وی در این پیام با اشاره به جایگاه علمی و معنوی این دانشمند دینی از خدمات برجسته آیت الله قزلجه ای به حوزه‌های علمیه تجلیل و ضایعه درگذشت آن عالم ربانی را تسلیلت گفته است.

همچنین حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در پیامی جداگانه ارتحال آن عالم وارسته را ضایعه ای جبران ناپذیر برای جهان تشیع دانسته است.

وی در این پیام با اشاره به مبارزات انقلابی و مجاهدت های علمی آن مرحوم، آیت الله قزلجه ای را الگویی کامل برای طلاب علوم حوزوی برشمرد.

گفتنی است، آیت الله قزلجه ای در طول عمر با برکت خود ضمن تالیف کتب معتدد فقهی و اصولی، همواره ملجاء طلاب و عموم مردم آذربایجان به شمار می رفت.

وی پس از تحصیل مقدمات علوم حوزوی در مدرسه علمیه طالبیه، به نجف اشرف و کربلا هجرت کرد و سال‌ها در محضر اساتید بزرگوار عتبات عالیات تلمذ کرد.

لازم به ذکر است، مراسم تشیع جنازه مرحوم آیت الله قزلجه ای امروز پس از اقامه نماز جمعه تبریز از روبروس مصلای اعظم به سمت وادی رحمت برگزار می‌شود.

همچنین مراسم شام غریبان آن مرحوم جمعه از ساعت 17 تا 19 در مسجد آیت الله مدنی(شکلی) تبریز برگزار خواهد شد./935/پ202/ص
ارسال نظرات