۰۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۰۰۹۶۷

رهبر شیعیان بحرین از سکوت جهانیان در قبال کشتار مردم این کشور به شدت انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین از سکوت جهانیان در برابر کشتار مردم مظلوم و بی دفاع این کشور به شدت انتقاد کرد و خواستار همبستگی و اتحاد ملت شد.
شيخ عيسي قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز این کشور که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد مردم این کشور را به صبر دعوت کرد و گفت: این مصایبی که بر ملت بحرین تحمیل شده است امتحانی برای مومنان به شمار می آید و مردم باید تا پیروزی که به فضل خداوند محقق خواهد شد به صبر و استقامت ادامه دهند.

وی افزود: ما موظف هستیم تا به وحدت پایبند بمانیم و از شکاف و فتنه پرهیز کنیم و با شعار «هیهات منا الذله» در پی کرامت و عزت باشیم.

آیت الله عیسی قاسم با اشاره به خرسندی ملت بحرین از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: مردم بحرین با شادی امت اسلامی شاد و با غم آن ناراحت می شود، پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تونس و مصر و شکست اسرائیل توسط حزب الله لبنان آنان را خرسند کرد و از مصایبی که در فلسطین، عراق، سودان، سومالی و سایر کشورهای اسلامی رخ می دهد به شدت ناراحت می شوند.

رهبر شیعیان بحرین از سکوت جهان اسلام در قبال کشتار مردم این کشور انتقاد کرد و اظهار داشت: شهروندان بحرینی با وجود تحمل رنج و ظلم های فراوان از مسالمت آمیز برگزار کردن اعتراضات خود دست برنداشتند و این امر باید مورد توجه سایر ملت ها قرار گیرد. آموزه های دین اسلام بر یاری مظلوم تاکید دارد و هیچ فرقی ندارد که مظلوم، شیعه، سنی یا غیرمسلمان باشد.

وی قلع و قمع ملت را به شدت محکوم کرد و گفت: زبان گلوله، تروریسم، ضرب و شتم و ترور هیچ جایی در جهان امروز ندارد و اگر ادامه پیدا کند به بحرانی تر شدن اوضاع و بسته شدن همه راه های حل این بحران منجر می شود.

شیخ عیسی قاسم خواستار همبستگی مردم بحرین شد و خاطر نشان ساخت: مردم باید یکپارچگی و همبستگی خود را حفظ کنند و اجازه ندهند تا دین، عزت و کرامت سایر شهروندان مورد تجاوز قرار گیرد./980/ج
ارسال نظرات