۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۷۱۹۲۹۶

قدردانی نماینده ولی فقیه در عراق از موکب‌ داران عراقی

قدردانی نماینده ولی فقیه در عراق از موکب‌ داران عراقی
آیت الله حسینی در پیام ویدئویی از طرف خود و مقام معظم رهبری از صاحبان مواکب عراق که اموال خود را در راه امام حسین(ع) وقف و بذل کرده اند، قدردانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله سید مجتبی حسینی  نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق، در پیام ویدئویی از طرف خود و مقام معظم رهبری از موکب‌داران عراقی که اموال خود را در راه امام حسین(ع) وقف و بذل کرده اند، قدردانی کرد.

آیت الله «سید مجتبی حسینی» اظهار داشت: راه امام حسین(ع) نماد وحدت امت اسلامی است. در راهپیمایی اربعین از کشورها و مذاهب و ادیان مختلف شرکت می کنند و این نشان می دهد که این مسیر، همه ما را به وحدت اسلامی و انسانی راهنمایی می کند.

وی راهپیمایی اربعین را معجزه عصر نامید و افزود: راهپیمایی اربعین نماد عزت و کرامت و بذل و عطا و سخاوت و اخوت است؛ با چشم خود می بینیم که شبیه و مثل و مانندی ندارد. راهپیمایی اربعین مسیر مواسات و یاری کردن اهل بیت(ع) است و ثمرات معنوی برای زوار خواهد داشت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق اضافه کرد: راهپیمایی اربعین، مسیر حضرت زینب، امام سجاد و اهل بیت علیهم السلام است. آنان در این مسیر کرامت و عزت اسلام، و بطلان باطل و خیانت خائنان را به همگان اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه حرکت امام حسین(ع) پایان نیافت بلکه مسیری است که پایان ندارد، افزود: ما به عنوان ارتش زینب(س) و امام سجاد(ع)، باید مسیر و حرکت و رسالت ما، راه آنان باشد. لازم است مسیر ما مسیر تولی و تبرّی باشد؛ تبرّی از مستکبرین و یزید زمان، آمریکا و کسانی که برای مسلمین شرّ و بدی می خواهند. تولّی یعنی دوست داشتن اولیاء خدا و کسانی که لااله الا الله و محمد رسول الله می گویند. تولی به کسانی که به دنبال عزت مردم و بشریت هستند. لذا حرکت ما در این مسیر با امام حسین، حضرت زینب و امام زین العابدین علیهم السلام است.

آیت الله حسینی درباره نتایج قیام عاشورا عنوان کرد: امام سجاد و حضرت زینب علیهم السلام معادلات دشمن را تغییر دادند؛ به گونه ای که اهل کوفه متوجه شدند که بیعت خود را شکسته و به اهل بیت(ع) خیانت کرده اند. لذا خجالت کشیدند، پشیمان شدند و گریه کردند؛ به همین دلیل حضرت زینب(ع) آنان را مورد عتاب قرار داد. همین مسئله در شام اتفاق افتاد؛ مردم شام اهل بیت(ع) را نمی شناختند و فکر می کردند امام حسین(ع) دین ندارد و امام علی(ع) نماز نمی خواند! اوضاع به گونه ای شد که یزید مجبور شد در قصر خود برای امام حسین(ع) مجلس عزا برپا کند و فضا در شام تغییر کرد.

وی گفت: خون امام حسین(ع) و اصحاب و یاران باوفای ایشان در تمام دنیا و کشورهای اسلامی منتشر شد؛ به ویژه در ایام اربعین در عراق و شهرهای کربلا و نجف و هر جا که قلب های مردم به سیدالشهداء متمایل علاقمند است، شور حسینی ایجاد شده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق در پایان، بار دیگر از طرف خود و مقام معظم رهبری از مردم عراق و موکب داران برای پذیرایی از زوار تقدیر و تشکر کرد./۹۸۸

ارسال نظرات