۰۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۰۱۰۳۲
رییس دانشکده صدا و سیمای قم:

جهاد اقتصادی تأثیر بسیار جدی در تحولات کشور خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده صدا و سیمای قم با اشاره به این که سال جهاد اقتصادی تأثیر بسیار جدی در تحولات مختلف کشور بر جای خواهد گذاشت،‌ اظهار کرد: جهاد اقتصادی منجر به افزایش تولید، افزایش سرمایه و امکانات و افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور خواهد شد.
کمال اکبري رييس دانشکده صدا و سيماي قم


کمال اکبری، رییس دانشکده صدا و سیمای قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری، نامگذاری امسال به نام «جهاد اقتصادی» را تکمیل‌کننده پیام‌های پیشین رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته دانست.

وی با تأکید بر تحلیل مناسب پیام رهبر معظم انقلاب در سال 89 یعنی «همت مضاعف و کار مضاعف» و اهتمام شرایط فعلی جامعه بر این پیام، افزود: با نگاهی اجمالی به وضعیت کنونی جامعه متوجه می‌شویم که چه اندازه نیازمند بحث جهاد اقتصادی هستیم.

رییس دانشکده صدا و سیمای قم با بیان این‌که «جهاد اقتصادی» تکمیل‌کننده «همت مضاعف و کار مضاعف» است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هر سال جهت‌دهی‌ها و اولویت‌های اصلی کشور را مشخص می‌کنند؛ از این‌رو پس از پیشرفت‌های مختلفی که در کشور حاصل شده است، امسال را به نام «جهاد اقتصادی» نامگذاری فرمودند.

وی توجه به نحوه مصرف و حفظ الگوی مصرف را از ثمرات جهاد اقتصادی دانست و با اشاره به گذشت سه سال از دهه پیشرفت و عدالت، ابراز داشت: سال جهاد اقتصادی تأثیر بسیار جدی در تحولات مختلف کشور بر جای خواهد گذاشت.

اکبری با بیان این‌که جهاد اقتصادی منجر به افزایش تولید، افزایش سرمایه و امکانات و افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور خواهد شد، تصریح کرد: روحیه جهادی داشتن متفاوت از کار معمولی است.

وی با اشاره به بعد معرفتی و دینی جهاد اقتصادی ادامه داد: جهاد اقتصادی نشانگر مصرف بهینه و خرج مناسب است؛ یعنی اگر رشد اقتصادی، افزایش تولید و به بالاترین نرخ سرمایه و انباشت ثروت رسیدیم معنی آن این نیست که بی‌حساب مصرف کنیم.

رییس دانشکده صدا و سیمای قم با بیان این‌که قشرهای مختلف مردم برای تحقق پیام رهبر معظم انقلاب در سال 90 باید در کارشان جهادی برخورد کنند تا در مسیر تکامل کشور قدم بردارند، از مسؤولان کشور خواست تا زمینه جهادی برخورد کردن مردم را ایجاد کنند.

وی زمینه‌سازی برای فعالیت بیشتر، فراهم کردن امکانات لازم برای فعالیت در امور اقتصادی و تسهیل در امور سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای مردم از طریق تضمین سرمایه‌گذاری را از جمله شرایط جهادی برخورد کردن برشمرد و افزود: اگر قوه قضائیه نقش خود را در تضمین سرمایه‌گذاری‌ها ایفا کند و مجلس هم قوانینی برای تسهیل این روند به تصویب رساند، بخشی از پیام رهبری محقق خواهد شد.

اکبری همچنین نقش نیروهای امنیتی و نظامی را در تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری بسیار روشن دانست و گفت: یکی از مقوله‌های جهاد اقتصادی آمدن مردم به میدان و سرمایه‌گذاری است و البته مردم هم می‌خواهند مطمئن شوند که سرمایه‌هایشان حفاظت می‌شود و این وظیفه نیروهای امنیتی است.

پول‌ها و امکاناتی که به صورت غیرواقعی در بازار به چرخش درآمده است، بسیاری از سرمایه‌هایی که به صورت دلالی در فضای کشور رد و بدل می‌شود و بخش زیادی از این نقل و انتقال پول در مسیر غیر از مسیر اصلی جهاد اقتصادی و افزایش تولید به کار برده می‌شود تا همه گروه‌ها بتوانند در این مسیر حرکت کنند تا ش اهد یک فضایی باشیم که جهاد اقتصادی اتفاق بیفتد.

وی خواستار مشخص شدن شاخص‌های اصلی جهاد اقتصادی تا پایان سال شد و اظهار داشت: هر نهادی فعالیت‌های خود را در سال جهاد اقتصادی مشخص کند تا با ارائه گزارش پایان سال که در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد، سهم هر بخش در ایجاد فضای جهادی جامعه معین شود. /920/ت302/ص

ارسال نظرات