۰۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۱۰۳۶
آیت الله نظری:

روحانیت با جهاد علمی ریشه شبهات را بخشکاند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری در درس خارج فقه و اصول خود با هشدار نسبت به گسترش شبهات در جامعه، گفت: روحانیت باید با جهاد علمی ریشه شبهات را بخشکاند.
آيت الله عبدالله نظري خادم الشريعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه امروز در سومین جلسه درس خارج فقه و اصول خود در سال جدید با هشدار نسبت به گسترش شبهات در جامعه، گفت: امروز دشمنان اسلام همه تلاش خود را برای شبهه افکنی درسطح جامعه به کار گرفته اند.

وی با تأکید براین که دیگر اقدامات سطحی برای مقابله با شبهات گسترده دشمنان جواب نمی دهد، افزود: باید با شیوه ای جدید و همه جانبه برای پاسخگویی به شبهه ها وارد عرصه شد.

آیت الله نظری از علما و روحانیان به عنوان پرچم داران عرصه دفاع از اسلام ناب محمدی یاد کرد و ادامه داد: روحانیت تنها قشری است که می تواند جلوی شبهه افکنی های دشمنان قسم خورده اسلام را بگیرد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که روحانیت باید با تجهیز خود به علوم روز جلوی ترویج شبهات از سوی دشمنان را بگیرد، تصریح کرد: روحانیت با باید جهاد علمی ریشه شبهات را بخشکاند.

وی با اشاره به این که دشمنان شبهات زیادی در مباحث توحیدی و اعتقادی در جامعه مطرح می کنند، خاطرنشان کرد: آنها تلاش می کنند با گسترش این شبهات اعتقادات دینی نسل جوان جامعه ما را تضعیف کنند.

آیت الله نظری، آشنایی طلاب با مباحث توحیدی و علوم روز را ضروری خواند و ادامه داد: طلاب و روحانیان باید به طور جدید وارد عرصه پاسخگویی به شبهات شوند و اجازه ندهند دشمنان اسلام به اهداف شوم خود دست یابند.

وی در ادامه سخنان با بیان این که متأسفانه عده ای که علم دین ندارند به بیان برخی احکام و مسائل دینی در بین مردم می پردازند، خاطرنشان کرد: مردم نباید به این گونه افراد اعتماد کنند و باید برای آگاهی از مسائل دینی و شرعی خود به مراجع تقلید، علما و روحانیت رجوع کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با انتقاد از گسترش این محافل در سطح جامعه به ویژه در میان بانوان تأکید کرد: متأسفانه این افراد بدون آگاهی از مسائل فقهی و دینی به بیان احکام شرعی برای مردم می پردازند.

آیت الله نظری تأکید کرد: مردم باید هوشیار باشند و احکام شرعی ودینی خود را تنها از روحانیت طلب کنند و افراد دیگر صلاحیت پاسخگویی به این امور را ندارند.

استاد سطح عالی حوزه در ادامه سخنان خود با بیهوده خواندن سخنان مادی گرایان در خصوص جهان هستی، گفت: این جهان هدایت گری قادر دارد و همه چیز در این جهان هستی هدف دار است و اگر انسان کمی در کتاب آفرینش خداوند متعال تأمل کند و انصاف به خرج دهد، آثار وجودی قادری عالم تاب را مشاهده خواهد کرد.

آیت الله نظری با بیان این که منکرین وجود خداوند، علم دلیل ندارند گفت: آنها فکر دارند، اما تفکر ندارند که تکامل داروینی نمونه ای از این تفکرات است.

وی با اشاره به این که در این دنیا خیری وجود ندارد و آن چیزی همه عامه مردم به عنوان خیر تعبیر می کنند رفع حاجت است و خیر نهایی در بهشت است، بیان داشت: یکی ازمهم ترین دلایلی که ائمه اطهار(ع) این دنیا را فانی می دانستند و ارزشی برای زندگی دنیوی قائل نبودند این بود چون کمال نفسانی، عقلانی و روحانی آنها به جایی رسید که خیز این دنیا را موقت و خیر نهایی را در قیامت می دانستند.

آیت الله نظری با تأکید براین که هیچ شک و شبهه ای در هدف دار بودن خلقت وجود ندارد، ادامه داد: زمانی که خلقت هدف دار است هدایت نیز لازم می شود و در ادامه نبوت و امامت مطرح می شود.

استاد سطح عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله جهاد ودفاع در اسلام پرداخت و گفت: جهاد فرض آن کفایی است و باید به اذن امام باشد و دفاع حمایت از دین و برای دفع ضرر احتمالی و عقلایی است.

وی با بیان این که روحانیت همواره برای دفاع از اسلام و شریعت محمدی گام برداشته است، تصریح کرد: علما و روحانیان در طول تاریخ همواره تلاش کردند وقعیت دین واسلام را برای جامعه تبیین کنند./950/پ201/ص
ارسال نظرات