۱۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۱۴۳
رییس سازمان گردشگری و اردویی بسیج:

بازدید از راهیان نور به مرز 2 میلیون نفر رسید

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان گردشگری و اردویی بسیج از افزایش تعداد زائران راهیان نور به بیش از 2 میلیون نفر خبر داد.
دفاع مقدس، راهيان نور، مناطق عملياتي
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی راهیان نور در خوزستان، یعقوب سلیمانی، رییس سازمان گردشگری و اردویی بسیج با اشاره به رشد کمی و کیفی اردوهای راهیان نور در سال جاری گفت: در اردوهای راهیان نور در سال جاری اساتید دانشگاه، پزشکان، متخصصان، هنرمندان و دانشجویان حضوری چشمگیر داشتند.

وی افزود: در سال‌جاری پنج مکان زیارتی جدید در مناطق عملیاتی ایجاد شده که شامل محل شهادت علی هاشمی و قرارگاه سری نصرت، منطقه عملیاتی کربلای 4، گلزار شهدای آبادان و 177 شهید گمنام، کانال کمیل و حنظله و محل شهادت شهید سبحانی در اطراف سوسنگرد است.

سلیمانی تصریح کرد: شهید سبحانی در سال 1359 توسط سربازان بعثی شکنجه و پیکرش به آتش کشیده شد و برای بزرگداشت این شهید که خارج از گلزار شهدای سوسنگرد مدفون است یادمانی ایجاد شده است.

رییس سازمان گردشگری و اردویی بسیج خاطر نشان ساخت: از آذر ماه گذشته تاکنون حدود یک میلیون و 586 هزار نفر از مناطق عملیاتی بازدید کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تعطیلات نوروزی تعداد زائران به بیش از 2 میلیون نفر افزایش یابد؛ در سال گذشته سه هزار و 200 نفر از اتباع خارجی از 59 کشور از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید کردند.

وی با بیان این که فضای معنوی زیارتگاه‌های شهدا به گونه‌ای است که برخی از زائران خارجی پس از بازدید از یادمان‌های شهدا درخواست می‌کنند به عنوان خادمین شهدا در این یادمان‌ها فعالیت کنند، ابراز داشت: در روزهای اخیر نیز زائرانی از کشورهای آمریکا و آلمان در اردوهای راهیان نور حضور داشته‌اند.

سلیمانی در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: در جریان بازدید حدود دو میلیون زائر از مناطق عملیاتی کشور، تعداد زیادی عکس، فیلم، خاطره، داستان و ... تولید می‌شود و برای بهره‌برداری از آنها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جشنواره ره‌آورد سرزمین نور برگزار خواهد شد.

رییس سازمان گردشگری و اردویی بسیج در پایان سخنان خود، یادآور شد: پس از اتمام اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور و در شهریور ماه‌، اختتامیه این جشنواره با حضور سران قوا برگزار خواهد شد./9451/د102/ص
ارسال نظرات