۱۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۱۵۰
امام جمعه قم:

مسؤولان خود را درگیر مسائل حاشیه ای نکنند/ 12 فروردین روز پیروزی حقوقی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم دوازدهم فرودین را از بزرگ ترین اعیاد ملی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران دانست و رای حداکثری ملت به جمهوری اسلامی را پیروزی حقوقی انقلاب اسلامی ارزیابی کرد.
نماز جمعه قم به امامت حجت الاسلام و المسلمين سعيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با گرامیداشت 12 فروردین ماه، بیان داشت: این روز از بزرگ ترین اعیاد ملی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران است است.

وی با بیان اینکه دوازدهم فروردین ماه همواره باید زنده بماند، ابراز داشت: ملت مسلمان ایران در طول مبارزات خواستار جمهوری اسلامی شده بودند، اما بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای اتمام حجت رفراندوم و همه پرسی برگزار کردند.

خطیب جمعه قم اضافه کرد: با این همه پرسی بستر لازم برای تهیه قانون اساسی فراهم شد و امام خمینی (ره) این قانون را بر پایه عناصری همچون شریعت، پذیرش ملت و تایید ولی فقیه پایه گذاری کردند.

وی ادامه داد: 12 فروردین ماه پیروزی حقوقی انقلاب بود و فقهای ما در زمان تدوین قانون اساسی اصلی را تصویب کردند که کلیه قوانین باید بر پایه اصول دین مبین اسلام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پاسخ به این شبهه که رای مثبت مردم در سال 58 به جمهوری اسلامی نمی تواند برای مردم و جامعه کنونی حاکم باشد، تاکید کرد: در هیچ یک از نظام های جهانی بعد از استقرار رسم نیست مدل حکومت را مجددا به رای بگذارند.

وی افزود: قانون اساسی کشور فرانسه بعد از انقلاب این کشور دوباره همه پرسی نشده است، آمریکا نیز بعد از دویست سال قانون اساسی خود را تغییر نداده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به برگزاری انتخابات های فراوان در جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: کشور ما در جهان به کشور انتخابات معروف است و به طور معمول هر سال مردم پای صندوق ها می روند و نمایندگان خود را در ارگان ها و نهادهای مهم کشور بر می گزینند.

وی با بیان اینکه ملت ایران هم حکومت و هم قانون اساسی را قبول دارند، بیان داشت: قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی ایران بر گرفته از شریعت و آموزه های دینی است و هیچ گاه شریعت را به رای مردم نمی گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در گرو حاکمیت اسلام دانست و تاکید کرد: مسؤولان و آحاد ملت باید نسبت به اجرای قوانین و مقررات شرعی اهمیت داده و از هرگونه مسامحه کاری پرهیز کنند.

خطیب جمعه قم در ادامه خطبه دوم نماز با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از منطقه عسلویه و بیانات ایشان در خصوص جهاد اقتصادی، دیدگاه های خود درباره سال جهاد اقتصادی تبیین و خاطرنشان کرد: بازدید حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مقام معظم رهبری از این منطقه نشانه عزم نظام در راستای تحقق جهش اقتصادی است.

وی همچنین تحولات منطقه و موج بیداری فراگیر اسلامی را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: ملت های بپا خاسته باید هوشیاری خود را حفظ کنند تا خدایی ناکرده انقلاب شان از سوی استکبار جهانی و ابرقدرت های مداخله گر مصادره نشود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: ما به کشورهای منطقه توصیه می کنیم به عنوان یک تجربه از نظام ایران درس بگیرند و مدل حکومت را خود تعیین کنند و اجازه ندهند بیگانگان برای کشورشان تصمیم بگیرند و تعیین تکلیف کنند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) همچنین سال جهاد اقتصادی را به ملت شریف ایران تبریک گفت و با آرزوی توفیق و پیروزی های متعدد در عرصه های مختلف برای آنان، از مسؤولان خواست خود را درگیر مسایل حاشیه ای، غلو، افراط و ارزش گذاری بیش از حد برای جشن نوروز نکنند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات