۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۰۱۲۰۸

فراخوان جشنواره سیره عملی امام راحل منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی از اعلام فراخوان داستان‌نویسی با موضوع سیره عملی امام خمینی‌(ره) به منظور چاپ کتاب مجموعه داستان خبر داد.
عصر امام خميني
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، شهرام خدایی اظهار داشت: شخصیت امام خمینی (قدس سره) و زندگی سراسر پندآموز آن حضرت بستر مناسبی برای تولیدات هنری و از جمله داستان کوتاه است.

وی جایگاه و ظرفیت ادبیات و داستان کوتاه را برای تبیین اندیشه‌های متعالی امام راحل بی‌بدیل دانست و گفت: ترویج سیره عملی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، نگاهی هنرمندانه و دین‌مدار می‌طلبد و این مهم از عهده نویسندگان متعهد و ارزشی برمی‌آید.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی زندگی امام خمینی (ره) را در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و مذهبی دارای نکات قابل توجهی دانست و از داستان‌نویسان خواست تا در شاخه‌های مختلف از جمله رابطه امام با کودکان، نوجوانان و جوانان، نگاه متعالی امام به زنان و خانواده، اندیشه‌های اجتماعی امام و وصیتنامه الهی سیاسی امام به نگارش داستان بپردازند.

خدایی از هنرمندان عرصه ادبیات و به ویژه داستان‌نویسان کوتاه خواست تا داستان‌های کوتاه خود را با موضوع سیره عملی امام خمینی (ره) و با توجه به استانداردهای داستان کوتاه حداکثر تا پایان فروردین ماه سال آتی به حوزه هنری استان آذربایجان شرقی تحویل دهند.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی همچنین گفت: نخستین کتاب مشتمل بر داستان‌های منتخب رسیده همزمان با 14 خرداد ماه سال 90 و در سالروز رحلت جانگداز امام امت در دسترس رهروان آن حضرت قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان برای شرکت در این حرکت فرهنگی می‌توانند به حوزه هنری استان واقع در تبریز، چهارراه شریعتی، طبقه فوقانی سینما قدس مراجعه و یا از طریق رایانامه به نشانی admin@artabriz.ir با حوزه هنری مکاتبه کنند./935/د102/س
ارسال نظرات