۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۱۰۱۲۲۵
امام جمعه طالقان:

پیشرفت همه جانبه کشور در گرو جهاد اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه طالقان، پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور را در گرو جهاد اقتصادی دانست و از مسؤولان و آحاد ملت خواست با پرهیز از برخورد شعاری با بیانات رهبر انقلاب، همه تلاش و همت خود را برای رشد و تعالی بیش از پیش کشور در عرصه های مختلف بکار گیرند.
سال جهاد اقتصادي
حجت الاسلام سید فضل الله حسینی امام جمعه شهر طالقان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین دیدگاه‌های خود درباره نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی پرداخت.

وی ابراز کرد: بزرگ‌ترین حربه دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران تحریم بوده است و آنها می‌خواستند از این طریق و با فشار اقتصادی و تضعیف نهادهای اقتصادی ملت را از پای در بیاورند.

این فعال سیاسی با اشاره به ابعاد مختلف نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهاد اقتصادی، بیان داشت: یکی از علت‌های نامگذاری سال جاری، خنثی‌کردن توطئه دشمنان است.

امام جمعه طالقان ادامه داد: در کلمه جهاد افزون بر تلاش و کوشش نوعی قداست نهفته است، بسیاری از کشورها در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند؛ اما نتیجه قدرت اقتصادی شان چپاول ملت‌ها و قتل و غارت است.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان جهاد تعبیر کردند که این مسأله بسیار مهم و قابل توجه و تأمل است و همه بایستی به ابعاد مختلف رهنمود‌های ایشان توجه کنند.

وی گفت: در واژه جهاد مفاهیمی مثل ایثار، فداکاری، دوری از تجمل گرایی و تلاش فوق العاده همراه با سلامت اقتصادی نهفته است و این نکات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی ابراز داشت: این نامگذاری های یک نامگذاری نمادین نیست، مقام معظم رهبری با توجه به مطالعات و اطلاعات جامع و گسترده ای که راجع به مسائل مختلف کشور دارند هر سال را به یک عنوان مخصوص نامگذاری می کنند و می خواهند تمامی فعالیت ها حول یک محور مهم بچرخد.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: با توجه به شرایط کشور و نیازهای کنونی، ایشان امسال را به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری کردند تا کشور به پیشرفت همه جانبه برسد.

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: شاخصه‌های توسعه تنها در بُعد مادی نیست، رهبر فرزانه انقلاب نیز به این نکته تأکید کردند و باید نگاه ما به جهاد اقتصادی فراگیر و همه جانبه باشد.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری تأکید کردند که از برخورد شعاری و تبلیغاتی با جهاد اقتصادی پرهیز شود، اظهار داشت: ایشان گفتند مسؤولان نباید خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای بکنند، بلکه بایستی به محتوای سخنان ایشان توجه شود و جهاد اقتصادی در عمل مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه طالقان تأکید کرد: متفکران، اندیشمندان و صاحبنظران روی این محور کار کنند و مسؤولان نیز همه همت و تلاش خود را به کار گیرند تا فعالیت‌های کشور حول محور جهاد اقتصادی قرار گیرد.‌/924/ت302/س
ارسال نظرات