۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۱۲۲۶
امام جمعه شاهرود:

حوزه علمیه نقش خود را در تحقق جهاد اقتصادی به خوبی ایفا کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شاهرود، نقش حوزه های علمیه را در تحقق عملی شعار سال 90 مهم ارزیابی و بر ضرورت پرهیز از برخورد شعاری و تبلیغاتی با این مسأله تأکید کرد.
جهاد اقتصادي
حجت الاسلام محمود ترابی شاهرودی، امام جمعه شاهرود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادی، این نامگذاری را بسیار حکیمانه و بر اساس نیازهای کشور توصیف کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی و موقعیتی که کشور ما دارد و زیرساخت های لازم برای توسعه و پیشرفت بیش از پیش کشور فراهم شده است، رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری کردند.

حجت الاسلام شاهرودی با اشاره به ابعاد مختلف پیام نوروزی مقام معظم رهبری و سخنان ایشان در ابتدای سال جاری، بیان داشت: سال 90 به حق از طرف ایشان به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده و نیاز است که همه در این راستا مشارکت جمعی داشته باشند.

حجت الاسلام ترابی شاهرودی با بیان این‌که مقاومت ملت ما در برابر تحریم‌های سی ساله دشمنان انقلاب نشان داده است که آنها پایدار و استوار هستند، تاکید کرد: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران آمادگی‌های لازم برای پیشرفت دانش محور محقق شده است.

امام جمعه شاهرود گفت: جمهوری اسلامی ایران از استعداد، نیروی انسانی و منابع فراوان خدادای برخودار است که این مسائل در کنار مدیریت مطلوب می‌تواند یک قدرت بزرگ در جهان ایجاد کند.

وی افزود: باید توجه داشت هدف از این نامگذاری‌‌ها، نوعی فضاسازی صرف نیست، باید فضاسازی‌ها منجر به خروجی مثبت شود و همه باید به این مسأله مهم توجه کنند.

حجت الاسلام شاهرودی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پرهیز از برخورد شعاری با شعار سال‌ ابراز داشت: ایشان تأکید کردند که برخورد شعاری نشود و در این زمینه تذکرات لازم را دادند و ما باید بیشتر به سوی عمل حرکت کنیم.

امام جمعه شاهرود در ادامه نقش حوزه های علمیه را در راستای جهاد اقتصادی مهم ارزیابی کرد و با بیان این‌که حوزه نقش اساسی دارد، اظهار داشت: ما نمی خواهیم یک حرکت اقتصادی صرف داشته باشیم، ما جهاد اقتصادی مقدس می خواهیم که در آن عدالت و رعایت حقوق آحاد جامعه مدنظر باشد و این مسأله نیازمند کار حوزه است.

وی با بیان این‌که حوزه باید جایگاه فرهنگی جهاد اقتصادی را تبیین کند، تأکید کرد: جهاد اقتصادی مربوط به آحاد ملت است و حوزه باید مردم را در این زمینه بسیج کند و حوزه نمی تواند نسبت به این مساله بی تفاوت باشد. /924/ت302/س
ارسال نظرات