۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۵۲
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان:

تئوری‌پردازی جهاد اقتصادی باید در حوزه علمیه انجام شود

خبرگزاری رسا ـ جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، رسالت حوزه‌های علمیه را در سال جهاد اقتصادی مهم ارزیابی کرد و تئوری‌پردازی جهاد اقتصادی را وظیفه حوزویان دانست.
حجت الاسلام عليرضا باطني
حجت الاسلام علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب هر ساله با نامگذاری سال به عنوانی خاص، سمت و سوی حرکت کلی کشور را ترسیم می‌کنند.

وی ادامه داد: با این نامگذاری برنامه‌های کشور هدفمند می‌شود، ایشان سال 90 را به عنوان جهاد اقتصادی نامگذاری کردند و باید توجه داشت که امروز عرصه مبارزه و جهاد ملت ایران، عرصه اقتصادی است.

حجت الاسلام باطنی با اشاره به خصومت غرب و استکبار جهانی با ملت ایران، بیان داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با انواع تحریم‌ها با ملت ما مبارزه کرده‌اند.

وی ابراز داشت: با توجه به مسائل داخلی کشور و موضوع هدفمند‌سازی یارانه‌ها و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، سال 90 سالی است که تلاش اقتصادی فراوانی را می طلبد تا الگوی ارائه شده از انقلاب و جامعه ایرانی بر مبنای آموزه‌های مکتب اهل بیت(ع) بتواند در این زمنیه هم برتری‌های خود را نشان دهد.

استاد حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: این نامگذاری از یک سو مخاطب آن مسؤولان و دولتمردان نظام هستند که باید با برنامه‌ریزی مناسب هدفگذاری و حرکت شان به این سمت و سو باشد.

حجت الاسلام باطنی تاکید کرد: عموم مردم نیز مخاطب پیام و بیانات رهبر انقلاب هستند و می‌توانند با همت و تلاش مضاعف و صبر و شکیبایی افق‌های جدیدی را به روی خود و ملت‌های چشم دوخته به نظام اسلامی بگشایند.

وی بخش مهمی از کار در زمینه جهاد اقتصادی را متوجه حوزه‌های علمیه دانست و بیان داشت: تئوری‌پردازی جهاد اقتصادی باید در حوزه انجام شود، حوزویان بایستی به لحاظ تئوری و نظری ایده‌های اقتصادی اسلامی را تبیین و تدوین کرده و در اختیار مسؤولان اجرایی قرار دهند.

حجت الاسلام باطنی تصریح کرد: محققان فرهیخته و اهل قلم حوزه باید این مسائل را تبیین کنند و با توجه به مبانی دینی و آموزه‌های اسلامی شواهد و نمونه‌های تاریخی آن را استخراج و دریچه‌های آن را به روی مدیران و عموم مردم باز کنند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با آرزوی سالی خوش و همراه با موفقیت برای ملت ایران و نظام اسلامی‌ افزود: امیدواریم ملت عزیز و شریف ایران اسلامی در پایان سال جاری کارنامه درخشانی در عرصه جهاد اقتصادی داشته باشد. /924/ت302/س
ارسال نظرات