۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۲۵۵
آیت الله حیدری:

حوزه های علمیه و مراکز علمی جنبه نظری جهاد اقتصادی را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که علما متخصص و کارشناس امور دینی و فقهی هستند، اظهار داشت: جهاد اقتصادی از سوی حوزه های علمیه باید در راستای فقه و فقهات برای مردم تبیین و تحلیل شود.
آيت الله حيدري/2
آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با بیان این که نامگذاری سال های جدید با یک نام خاص و مبارک از سنت های حسنه ای است که مقام معظم رهبری آن را در پیش گرفته اند، اظهار داشت: نامگذاری سال 90 با عنوان جهاد اقتصادی شکوفایی و ترقی چشمگیری را در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی کشور ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: ایران اسلامی برای حفظ اقتدار خود در منطقه خاورمیانه باید در مسایل اقتصادی گام های بلند و بزرگی را بردارد تا الگو و نمونه ای برای کشورهای منطقه باشد.

آیت الله حیدری با تأکید بر این که ایران اسلامی از لحاظ دینی، علمی و سیاسی به جایگاه های والایی رسیده است، ابراز داشت: با توجه به تحریم و توطئه های دشمنان برای جلوه دادن ضعف دولتمردان ایرانی در پیشبرد اهداف اقتصادی، رساندن اقتصاد کشور به منزلت واقعی خود همت و تلاش مضاعف مسؤولان و مردم را می طلبد.

وی ادامه داد: پرداختن به تحول اقتصادی در دولت های نهم و دهم قابل تحسین است و برای رساندن افتصاد کشور به جایگاه واقعی خود باید همت و تلاش کارگزاران دولت دهم بیشتر شود.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به این که سرمایه گذاری در بخش خصوصی و تعاونی از گام های بزرگ در زمینه جهاد و تحول اقتصادی است، بیان داشت: حفظ روحیه جهادی از سوی اقوام ایرانی در عملی کردن منویات مقام معظم رهبری در زمینه جهاد اقتصادی مؤثر و تأثیرگذار است.

وی اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را گامی بلند در جهاد اقتصادی دانست و گفت: اصلاح سیستم بانکی و پولی، بیمه، روابط اداری، مبارزه با فساد اقتصادی، مالی و اداری، تولید و بهره وری از مسایلی می باشند که در تحول و جهاد اقتصادی باید لحاظ شوند.

 دبیر شورای حوزه علمیه خوزستان، خاطر نشان کرد: همت مضاعف و کار مضاعف پی محکم و استوار برای ایجاد تحول و جهاد در اقتصاد کشور است؛ از این رو تمرکز و سرمایه گذاری دولت باید بیشتر در مسایل اقتصادی کشور باشد.

وی با بیان این که منظور از جهاد اقتصادی تحول در تمامی زمینه ها است، یادآور شد: جهاد اقتصادی در دو بعد عملی و نظری تفسیر می شود که پیشرفت در تولیدات کشوری و کاهش واردات خارجی از ابعاد عملی این جهاد می باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مراکز علمی و مطبوعات باید جنبه نظری جهاد اقتصادی را برای تبیین و روشن کنند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه متخصص و کارشناس امور دینی و فقهی است، اظهار داشت: جهاد اقتصادی از سوی حوزه های علمیه باید در راستای فقه و فقهات برای مردم تبیین و تحلیل شود.

آیت الله حیدری در پایان سخنان خود روحانیان و حوزه های علمیه را چراغ هدایت مردم عنوان و خاطر نشان کرد: روحانیان در سال جهاد اقتصادی مشعل تحول و جهاد در حوزه های علمیه را عملی کنند و در مسایل اقتصادی کمک رسان و همیار دولت دهم باشند./9461/ت302/ص
ارسال نظرات