۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۰۱۲۷۲
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

مسلمانان آمریکا مساله قرآن سوزی را پیگیری قضایی کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه فلسفه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: متفکران جهان اسلام باید با برنامه‌ریزی راه‌های مقابله با اقدامات اسلام هراسانه دشمن را بررسی کنند.
اسلام هراسي


حجت الاسلام محمدرضا یزدانی مقدم، مدیر گروه فلسفه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: قرآن سوزی و توهین به ادیان از امور ناشایستی است که باید اقدامات مناسب در مقابل آن انجام شود.

وی بیان داشت: امروز شاهد اعتراض به این حرکت وقیحانه در کشور افغانستان هستیم و شاهد بودیم که افرادی علاقمند به اسلام و متعصب در دین به این اقدام ننگین اعتراض کردند.

این محقق علوم اسلامی اظهار داشت: متفکران جهان اسلام باید فکری کنند و با برنامه‌ریزی راه های مقابله با این اقدامات را بررسی و روش‌های هماهنگ را طراحی کنند و همه مسلمانان را در آن مسیر فراخوانند.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: عقلای اسلامی باید راهکارهای احتمالی را بسنجند و بهترین راه حل را که حتی ممکن است سکوت برای از یاد رفتن آن شخص و پرهیز از شهره شدن آن باشد، به کار گیرند.

وی گفت: اقدامات نسنجیده نمی‌تواند راهگشای ما باشد و حتی ممکن است همان طور که در اتفاقات اخیر در افغانستان مشاهده شد، تبلغی جدید علیه اسلام به راه بیندازد.

این محقق علوم سیاسی اظهار داشت: کارشناسان مسائل رسانه ای باید در این جنگ رسانه ای که به راه افتاده است بهترین راهکار برای برون رفت را ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه نباید از خط دهی جریان‌های وابسته متاثر شویم، گفت: باید اقدامات ما سنجیده، بخردانه و موثر باشد.

این پژوهشگر علوم اسلامی اظهار داشت: اقدام این کشیش آمریکایی در سوزاندن قرآن می تواند در کشور آمریکا پیگری قضایی شود و مسلمانان ایالات متحده باید اقدامات حقوقی موثر را در این زمینه انجام دهند.

وی گفت: باید افرادی که صلاحیت بررسی مسائل سیاسی و رسانه ای را دارند با انجام مطالعات و بررسی شرایط جهانی و اجتماعی خیزش اسلامی و راه‌های آن را طراحی کنند.

حجت الاسلام یزدانی گفت: باید در اعتراضات و اقدامات آبروی جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی حفظ شود و آگاهانه عمل شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات