۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۰۱۳۳۹
آیت الله نظری:

وحدت و همدلی رمز پیروزی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری، وحدت و همدلی را رمز پیروزی مسلمانان دانست و گفت: نباید با برخی اظهار نظرهای واهی، زمینه اختلاف را فراهم کرد؛ چون اختلاف و دودستگی هیچ‌گاه در طول تاریخ به نفع مسلمانان نبوده است.
آيت الله نظري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه از علمای مازندران، امروز در ادامه درس خارج فقه و اصول خود با بیان این که احکام اسلامی برای سوق انسان به سوی کمال و سعادت است، گفت: دین مبین اسلام هر آنچه که برای بشر مفید است را تجویز کرده است.

وی با تأکید براین که انسان‌های نادان و سطحی‌نگر در طول تاریخ سعی در خدشه‌دار کردن احکام اسلامی بودند و هستند، افزود: بیان برخی مطالب از سوی گروه‌های مخالف نشان دهنده نگاه سطحی  آنها به دین اسلام است.

آیت الله نظری با بیان این که متأسفانه برخی از کوته‌فکران برخی از احکام اسلامی نظیر قصاص، حدود و جهاد را نشان دهنده خشونت دین اسلام می‌دانند، گفت: این گونه تفکرات نشان دهنده سطحی‌نگری این افراد است.

وی با رد هرگونه شبهه در خصوص این‌گونه احکام اسلامی، اجرای آنها را در نظام اسلامی سبب برقراری نظم، امنیت و عمل به احکام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در همه دنیا فردی که دچار بی‌قانونی و تخلف می‌شود بر اساس قانون با او برخورد قاطع می‌شود که اسلام نیز برای اجرای عدالت و برقراری نظم در جامعه این قوانین را وضع کرده است.

آیت الله نظری، دین مبین اسلام را دین آرامش، تعامل و تکامل دانست و بیان داشت: احکام اسلامی بسیاری از تحمیل و خشونت‌ها علیه انسان‌های سرکش را تعدیل کرده و این نشان دهنده تکامل اسلام است.

استاد درس خارج حوزه در ادامه سخنان خود ادامه داد: علما و فقها در طول تاریخ همواره با دلایل عقلی در مقابل شبهه افکنان شریعت محمدی ایستادند و آنها را محکوم کردند.

وی همچنین با بیان این که پیامبر خاتم با آوردن شریعت و کتاب الهی، راه صحیح را به انسان ها نشان داد، گفت: ارائه طریق پیامبر گرامی اسلام با نشان دادن دین و کتاب خدا به پایان رسید و بعد از ایشان وجود یک امام دیگر ضروری بود.

آیت الله نظری با اشاره به این که در امت مدینه کسی غیر از حضرت علی(ع) لیاقت جانشینی پیامبر گرامی اسلام را نداشت، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها بدون دلایل منطقی و علمی حرف‌های بیهوده‌ای را بیان می‌کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی اختلافات در این خصوص به دلیل لجاجت‌های بی‌دلیل است، ادامه داد: همه علما و فقهای شیعه در طول تاریخ با دلایل کاملاً علمی مسأله جانشینی پیامبر را اثبات کردند.

وی با اشاره به این که امام امت باید در همه صفات مشابه نبی باشد و تنها از دریافت وحی مبری باشد، خاطرنشان کرد: شیعه در این خصوص حرف حق را بیان می کند و علمای بزرگ شیعه دلایل متعددی را در این خصوص بیان کردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در باب حجت الهی رابطه بین خالق و مخلوق باید فرد معلوم و عام باشد و فرد معلوم و عالم نیز پیامبر اسلام(ص) است و بعد از ایشان نیز وجود حضرت امیر(ع) با داشتن همه صفات نبی به جز دریافت وحی، در رأس حکومت است.

آیت الله نظری با تأکید براین که مسلمانان باید اختلاف نظر در این خصوص را کنار بگذارند، ادامه داد: متأسفانه دشمنان اسلام همواره از این آب گل آلود در جهت منافع خود بهره برده اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه، وحدت و همدلی را رمز پیروزی مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: نباید با برخی اظهار نظرهای واهی زمینه اختلاف و تفرقه را فراهم کرد چون اختلاف و دودستگی هیچ گاه در طول تاریخ به نفع مسلمانان نبوده است./950/پ201/س

ارسال نظرات