۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۰۱۳۶۲
آبان ماه؛

سومین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز قرآن و عترت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور از برگزاری سومین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در آبان ماه خبر داد.
مسابقات قران طلاب
حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، مدیر مرکز قرآن و عترت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: سومین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور آبان ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر نام نویسی سومین دوره مسابقات کشور قرآن و حدیث در رشته‌های حفظ، ترجمه، قرائت و تفسیر آغاز شده و تا پایان فروردین ماه نیز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که برگزاری مسابقات قرآن و حدیث در میان طلاب حوزه‌های بسیار اثر گذر و جذب بوده است، خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته بیش از یکهزار نفر از طلاب حوزه علمیه سراسر کشور در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که صورت گرفته است پیش بینی می‌شود نام نویسی و استقبال از سومین دوره مسابقات قرآن و حدیث در سال جاری رشد بسیار چشمگیری داشته باشد.

مدیر مرکز قرآن و عترت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: این مسابقات را همزمان با برگزاری مسابقات قرآن و نهج البلاغه که به منظور ارج نهادن به زحمات ارزشمند حافظان قرآن و نهج‌البلاغه صورت می‌گیرد، آبان ماه برگزار می‌کنیم.

وی یادآور شد: نام نویسی این دوره از مسابقات از طریق سامانه اینترنت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه به نشانی
http://www.tahzib-howzeh.com انجام می‌گیرد.

ترویج و توسعه فضای انس دائمی با قرآن و حدیث در بین طلاب علوم دینی، تشویق طلاب به حفظ و فهم معارف قرآن و حدیث، شناسایی و بکارگیری طلاب نخبه در زمینه مهارت ها و تخصص های قرآنی و حدیثی و بهره گیری از آنها در راستای پیشبرد برنامه های آموزشی، تبلیغی و ترویجی و زمینه سازی برای ارتقاء سطح قرآنی و حدیثی طلاب را از اهداف این مسابقات برشمرد./917/ت302/ص
ارسال نظرات