۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۳۹۵
خطیب جمعه سیهات عربستان در گفت و گو با رسا:

قیام ملت های عربی از ثمرات نهضت امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه سیهات عربستان، کشتار مردم مظلوم و بی دفاع بحرین را محکوم کرد و قیام ملت های عربی را از ثمرات نهضت امام خمینی(ره) برشمرد.
شيخ عبدالجليل الزاکي خطيب جمعه سيهات عربستان
حجت الاسلام شیخ عبدالجلیل الزاکی خطیب جمعه سیهات عربستان در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا، کشتار مردم مظلوم بحرین را محکوم کرد و گفت: مسلمانان بحرین با الگو گرفتن از جنبش اصلاح طلبانه امام حسین(ع) که با هدف اصلاح امت انجام گرفت قیام کرده اند و در پی ریشه کن کردن ظلم و فساد هستند.

وی به انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: ایران پیش از انقلاب نیز در ظلم و فساد و استبداد شاهنشاهی غرق شده بود ولی مردم این کشور با هدف تغییر و اصلاح بپا خواسته و با رهبری امام خمینی(ره) توانستند استبدادی را که بر جامعه حاکم بود پاک کنند.

حجت الاسلام الزاکی انقلاب ایران را انقلاب مستضعفان جهان خواند و تصریح کرد: انقلاب بزرگ اسلامی ایران که امام خمینی(ره) آن را به عنوان بزرگترین انقلاب عصر کنونی منفجر ساخت نه تنها بر بیداری مسلمانان تاثیر داشت بلکه همه مستضعفان جهان را تحت تاثیر قرار داد و مستضعفان جهان نیز هم اکنون با الگو گرفتن از این انقلاب در پی تحقق خواسته های خود هستند.

خطیب جمعه سیهات اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره از حقوق مسلمانان و پیروان سایر ادیان جهان دفاع کرده است و نقش پررنگی را در بیداری کنونی جهان اسلام دارد.

وی نهضت امام خمینی را برگرفته از قرآن عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: قرآن کریم به ما می آموزد اگر خواهان تغییر و اصلاح هستیم باید ابتدا خود را اصلاح کنیم و بر همین اساس بود که امام راحل که بر نفس خود کاملا تسلط داشت و شیطان را مقهور ساخته بود ایران را از شر شاه دیکتاتور که با دین و مذهب مخالف و استبداد را بر این کشور حاکم ساخته بود پیروز شود و با استفاده از اندیشه های قرآنی که همواره از آن بهره می برد ملت ایران و جهانیان را نجات دهد و زمینه ساز قیام ملت های عربی شود.

شیخ عبدالجلیل زاکی قیام ملت های عربی را از ثمرات انقلاب اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران ثمرات و برکات بسیار زیادی به همراه داشت که می توان از قیام ملت های عربی به عنوان یکی از ثمرات این انقلاب پربرکت یاد کرد و امیدوارم مسلمانان جهان بتوانند بر استکبار و فاسد فائق آیند و به اصلاح جوامع خود بپردازند.

خطیب جمعه سیهات عربستان علما و رسانه های جهان اسلام را به تلاش برای وحدت امت دعوت کرد و بیان داشت: اگر علما، ائمه مساجد و رسانه های جهان اسلام امت را به وحدت دعوت کنند می توان به حاکم شدن وحدت در جوامع اسلامی امیدوار بود و اگر این امر محقق شود امت اسلامی از وضعیت کنونی خارج خواهد شد./980/گ
ارسال نظرات