۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۰۱۴۱۲
امام جمعه ساوه:

استکبار به جای اتهام زنی به مسلمانان فکری برای فجایع جهانی خود کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساوه بیان داشت: افکار عمومی دنیا به قضاوت بنشیند که چه کسی خشونت را رواج می دهد، اسلام یا امپریالیسم جهانی که به کشورها لشگرکشی می کند.
اسلام هراسي


حجت‌الاسلام سیدحسن تقوی، امام جمعه ساوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: قرآن کتاب هدایت و سازندگی و عامل انقلاب‌های مردم مسلمانان در طول تاریخ علیه ظلم و فساد بوده است.

وی بیان داشت: جریان مبارزه حضرت موسی با فرعون چهارصد بار در قرآن تکرار شده است که نشان دهنده فرهنگ دشمن ستیزی و مبارزه با هرگونه شرک، ستم و برتری جویی طاغوت ها است.

این محقق علوم اسلامی گفت: فرعون ها و ابرقدرت ها با پیام های آگاهی بخش قرآن مخالف هستند و با این آیات مقابله می کنند از این رو پروژه ننگین قرآن سوزی در ادامه حرکت چاپ قرآن با حذف آیه های جهادی است.

وی بیان داشت: سوزاندن قرآن توسط برخی افراد شهرت طلب به حقانیت این کتاب آسمانی ضربه نمی‌زند و این نشان دهنده اوج تاثیرگذاری قرآن است.

این محقق علوم دینی با اشاره به اینکه خشونت در رفتار محقق می‌شود، بیان داشت: افکار عمومی دنیا به قضاوت بنشیند که چه کسی خشونت را رواج می دهد، اسلام یا امپریالیسم جهانی که به کشورهای جهان لشگرکشی می‌کند.

وی بیان داشت: امروز خاورمیانه آبستن حوادثی است که کشور آمریکا مسبب آن است و ترور و تروریست حاصل معادله‌های ناکام و برنامه‌ریزی‌های غلط این کشور است.

امام جمعه ساوه بیان داشت: چه کسی لیبی را مسلح کرد؟ چه کسی حمایت کرد؟ چه کسی امروز بمب های خود را بر سر مردم می ریزد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید عملکردها را محک زنند، بیان داشت: آیا بمب های چند تنی، سلاح های میکروبی و شیمیایی و قتل عام مردم خشونت نیست.

وی اظهار داشت: امروز کشورهای مستبد اروپایی و آمریکا بر خلاف حقوق بشر رفتار می‌کنند و در عین حال شعار حقوق بشر را فریاد می‌زنند.

حجت الاسلام تقوی گفت: امام خمینی(ره) سال ها پیش بیداری اسلامی را پیش بینی کرد و ریشه اصلی مشکلات عالم را آمریکا عنوان کرد و استعمار را آفت جان ملت های عالم برشمرد که امروز این آینده‌نگری امام خمینی(ره) در منطقه خاورمیانه و آفریقا مشاهده می‌شود./909/ت302/ع

ارسال نظرات