۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۴۲۶
معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه:

تبیین محورهای اساسی نظام اقتصاد اسلامی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه گفت: تبیین محورهای اساسی در حوزه اقتصاد و مشخص کردن چارچوب نظام اقتصاد اسلامی، وظیفه خطیر و بزرگی بر دوش حوزویان است.
حجت الاسلام مجيد حكيم الهي


حجت‌الاسلام مجید حکیم الهی، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک سال 90 به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: تبیین محورهای اساسی نظام اقتصاد اسلامی در سال جهاد اقتصادی ضروری است.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه، «اصلاح الگوی مصرف»، «همت مضاعف و کار مضاعف» و «جهاد اقتصادی» را حلقه‌های مرتبط با هم دانست و گفت: پیام‌های نوروزی رهبر معظم انقلاب، منظومه‌ای وابسته به یکدیگرند که به هم پیوند خورده‌اند.

وی در ادامه با بیان این‌که همواره در زندگی برای پیشرفت، تعالی و ترقی جهاد لازم است، افزود: جهاد در عرصه‌های مختلفی به انجام می‌رسد که از آن جمله می‌توان به جهاد با جان و نفس، جهاد اخلاقی، جهاد علمی و جهاد اقتصادی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام حکیم‌ الهی خاطرنشان کرد: برای این‌که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی برای تمام کشورهای منطقه و حتی دنیا الگو شود، نیازمند رشد و تعالی نظام اسلامی و مردمسالاری دینی در اداره کشور از سویی و از سوی دیگر توجه به امور دنیوی مردم در کنار توجه به امور اخروی است که خود نیاز به یک جهاد اقتصادی دارد.

وی با بیان این‌که اکثر مردم دنیا بر این تصورند که اسلام تنها به امور اخروی مردم توجه دارد و از امور دنیوی مردم غافل است، ضرورت جهاد اقتصادی را دو چندان دانست و اذعان داشت: ارائه توانمندی نظام اسلامی در اداره جامعه، توجه نظام اسلامی به مسائل دنیوی مردم از جمله عواملی است که سبب الگوسازی برای کشورهای دیگر می‌شود.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «من لا معاش له، لا معاد له»، گفت: کسی که دنیای او تأمین نشود، یقیناً آخرت او هم دچار مشکل خواهد شد؛ از این‌رو توجه به حوزه اقتصاد و معاش مردم ضروری است.

وی با یادآوری این مطلب که گستره جهاد اقتصادی تنها افزایش تولید اقتصاد نیست، بر میانه‌روی در مصرف براساس راهبرد اصلاح الگوی مصرف تأکید کرد و افزود: حوزه‌های علمیه تنها مرجعی هستند که می‌توانند به درستی پیام رهبر معظم انقلاب را برای مردم تبیین کنند.

حجت‌الاسلام حکیم الهی به توطئه‌های مختلف دشمنان اسلام علیه انقلاب و حساسیت آنان نسبت به پیام‌های نوروزی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مراکز علمی و دینی با جدیّت در این عرصه وارد شوند؛ چراکه اگر قوی در حوزه اقتصاد وارد نشویم، مشکلاتی که در این سیستم به وجود می‌آید، گریبانگیر کشور و نظام خواهد شد.

وی با اشاره به آیه «وَلَنْ تَرْضَى عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ»، یادآور شد: البته این حقیقتی است که دشمنان اسلام همواره در طول تاریخ به صورت‌های مختلف ظهور پیدا کرده و همواره به دنبال خرده‌گیری و اشکال از مسلمانان هستند و هر کار مفیدی که انجام دهیم، به گونه‌ای غیرواقعی تفسیر می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تبیین محورهای اساسی در حوزه اقتصاد و مشخص کردن چارچوب نظام اقتصاد اسلامی را وظیفه خطیر و بزرگی بر دوش حوزویان دانست و افزود: در وضعیت بسیار خطرناکی قرار داریم که اگر به راست متمایل شویم از طرف راست و اگر به چپ متمایل شویم از طرف چپ سقوط می‌کنیم.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه از اسلام به عنوان تنها راه نجات و رسیدن به کمال نام برد و اذعان داشت: اسلام تنها جاده‌ای است که از گرفتار شدن به نظام کمونیستی و نظام کاپیتالیستی جلوگیری می‌کند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات