۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۴۳۵

حوزه علمیه شرق مازندران جنایت‌ بحرین را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با تعطیلی حوزه های علمیه سراسر کشور، حوزه علمیه شرق مازندران نیز با تعطیل کردن دروس حوزوی، کشتار اخیر مردم مسلمان بحرین به دست نظامیان و هم پیمانانشان را محکوم کردند.
تجمع طلاب و روحانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با تعطیلی حوزه های علمیه سراسر کشور، حوزه علمیه شرق مازندران نیز با تعطیل کردن دروس حوزوی، کشتار اخیر مردم مسلمان بحرین به دست نظامیان و هم پیمانانشان را محکوم کردند.

حجت الاسلام مهدی خوشرو، دبیر ستاد اقامه نماز بهشهر، در گفت‌‌‌و گو با رسا در بهشهر با محکوم کردن جنایت‌های آشکار در بحرین خاطر‌نشان کرد: حرکات و وحشی‌گری‌های نظامیان بحرینی در این کشور بیانگر حاکم‌بودن آمریکا و استکبار بر آنان است که باید در این رابطه مسلمانان بطور جدی وارد شوند.

وی با محکوم کردن کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی به ویژه بحرین اظهار داشت: سکوت مجامع جهانی و اسلامی در این رابطه در واقع همدستی با آنان در این جنایات است و همه ما موظف به موضع گیری درست در این رابطه هستیم.

حجت الاسلام خوشرو ادامه داد: علمات و فضلای بزرگ مسلمان نباید در چنین شرایطی، سکوت کرده و میدان را خالی کنند بلکه باید با وارد شدن به عرصه و موضع گیری علیه این اقدامات، جلوی مسلمان کشی را بگیرند و مسلمانان را از این وضعیت نجات دهند.

خانم خلیلی، استاد یکی از مدارس علمیه خواهران شرق مازندران نیز با محکوم کردن اقدامات ضد انسانی در بحرین گفت: متأسفانه اکنون با به خطر افتادن جان و زندگی بحرینی ها، سکوت در برابر این جنایات جایز نیست و باید حرکت های روشنگرانه ایجاد شود.

وی گفت: اکنون جهانیان شاهد برخورد وحشیانه نظامیان بحرینی و هم پیمانانشان با قیام اسلامی و آزادی خواهانه شیعیان بحرین هستند و متاسفانه سکوت و همدستی برخی از سران عرب با نظامیان بحرینی عرصه را بر مردم تنگ کرده است. 

استاد حوزه علمیه بهشهر بیان داشت: ما حوزویان ضمن محکوم کردن رفتار غیر انسانی حکام بحرین، خواستار آزادی مردم بی دفاع و مسلمان بحرین از چنگال استکبار و ددمنشان هستیم.

خانم مریم اکبری نیز یکی از دانش آموختگان حوزه علمیه شرق مازندران نیز در این رابطه اظهار داشت: جنایتکاران در طول تاریخ همواره شکست پذیر و خوار و ضعیف بوده اندو اکنون نیز باید جنایتکاران آل خلیفه و آل سعود بدانند حمایت از استکبار و در راس آن آمریکا تنها برای آنان ندامت و پشیمانی به همراهدارد.

وی تصریح کرد: سازمان های بین المللی باید به سکوت خود در رابطه با این جنایات در بحرین پایان دهند و با وارد شدن به صحنه مسلمانان بحرینی را نجات دهند.

به گزارش خبرنگار رسا، مدارس علمیه خواهران و برادران شرق استان مازندران نیز همگام با سراسر کشور امروز با تجمع اعتراض آمیز خود جنایت های‌ آشکار و ضد انسانی در بحرین را محکوم کردند./950/ت302/س
ارسال نظرات