۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۰۱۴۴۲
آیت الله شبستری:

سازمان کنفرانس اسلامی سکوت معنادار خود را بشکند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز در جمع طلاب حوزه های علمیه با اشاره به موضع سازمان کنفرانس اسلامی در برابر کشتار مردم بحرین گفت: امروز زمان صدور قطعنامه نیست، باید این سازمان سکوت را شکسته و اقدامات عملی برای نجات مردم منطقه انجام دهد.
تجمع اعتراض آميز طلاب تبريز آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در تجمع طلاب، اساتید، علما و فضلای حوزه های علمیه تبریز در اعتراض به جنایات آل سعود و آل خلیفه در منطقه، اظهار داشت: خیزش امت اسلامی برای مقابله با ظلم و استبداد بیش از هر زمان دیگری آمریکا و متحدانش در منطقه را نگران کرده است.

وی خاطر نشان کرد: غرب پس از تحولات تونس و مصر فکر نمی کرد که با این سرعت مردم دیگر کشورهای اسلامی نیز در اعتراض به دیکتاتورهای دست نشانده اش دست به قیام بزنند، از این رو در اقدامی مفتضحانه به فکر سرکوب و کشتار مسلمانان منطقه است.

آیت الله شبستری وقایع کشورهای لیبی، بحرین و یمن را فاجعه دانست و خواستار عدم سکوت ملل آزاده و مجامع بین المللی در برابر آن شد و تصریح کرد: منشاء تمامی حوادث تلخ منطقه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی ادامه داد: حمایت های آشکار و پنهان آمریکا و اسرائیل از ایادی وابسته خود در این کشورها، باعث کشتار مردم بی دفاع و انقلابی می شود، البته نباید سرسپردگی برخی سران این حکومت های استبدادی و دیکتاتوری را از یاد برد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اجلاس شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت: این اجلاس اوج بی خاصیتی و بی شرمی برخی سران کشورهای عربی را نشان داد، چراکه در این اجلاس به جای آن‌که جنایات صورت گرفته در لیبی، یمن و بحرین محکوم شود، ایران به عنوان مسبب اصلی اعلام می شود.

آیت الله شبستری سکوت سازمان کنفرانس اسلامی در قبال جنایات لیبی و بحرین را معنادار دانست و گفت: امروز زمان صدور قطعنامه نیست، باید این سازمان سکوت را شکسته و اقدامات عملی برای نجات مردم منطقه انجام دهد.

وی انقلاب اسلامی مردم ایران را الهام بخش تمام مردم آزادیخواه منطقه دانست و خاطر نشان کرد: مواضع ضداستکباری امام راحل، رهبر فرزانه انقلاب و همچنین ملت آزاد و همیشه در صحنه ایران اسلامی دشمنان را نیل به اهداف شوم خود ناامید کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که جهان شاهد تعبیر منویات امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب هستند، گفت: امروز شاهد صدور انقلاب اسلامی و آرمان های آن، به اقصی نقاط جهان هستیم.

وی در پایان با تأکید بر این‌که طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی همواره در میدان عمل و ولایت‌مداری پیشرو و پیشقدم هستند، گفت: اگر رهبر معظم انقلاب اجازه دهند طلاب بسیجی و اقشار مختلف مردم تبریز آماده مبارزه با وهابیان آل سعود و آل خلیفه و دفاع از حق ملت‌های آزاده منطقه هستند.

بنا بر‌این گزارش، این تجمع از ساعت یازده امروز آغاز و با قرائت قطعنامه‌ای پنج ماده‌ای و فریادهای تکبیر طلاب حوزه‌های علمیه تبریز پایان یافت./935/پ202/س
ارسال نظرات