۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۴۴۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان:

حرکت در مسیر جهاد اقتصادی یک تکلیف شرعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، با بیان این‌که حرکت در مسیر جهاد اقتصادی را یک تکلیف شرعی دانست و تصریح کرد: تأکید ویژه مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری امسال نشان دهنده اهمیت والای آن است.
جهاد اقتصادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت ، حجت الاسلام اشکوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در مراسم معارفه معاون جدید این اداره کل با گرامیداشت سال جهاد اقتصادی، اظهار داشت: پویایی اقتصادی یکی از اهداف بلند طرح جهاد اقتصادی است.

حجت الاسلام اشکوری، تحقق واقعی جهاد اقتصادی را سبب شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: کارگزاران نظام باید همه تلاش و برنامه های خود را در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جدید به کار گیرند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، با بیان این‌که حرکت در مسیر جهاد اقتصادی را یک تکلیف شرعی دانست و تصریح کرد: تأکید ویژه مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری امسال نشان دهنده اهمیت والای آن است.

حجت الاسلام اشکوری، با اشاره به این‌که دشمنان نظام اسلامی در سه دهه اخیر همواره با تحریم های اقتصادی به دنبال ضربه زدن به نظام بودند و هستند، گفت: جهاد در عرصه اقتصادی سبب خودکفایی و تحول در این بخش خواهد شد.

وی با تأکید براین‌که عملیاتی شدن جهاد اقتصادی نیازمند ابزار و برنامه مدون است، ادامه داد: استمرار اصلاح الگوی مصرف و همت و کار مضاعف می تواند زمینه تحقق زودتر شعار امسال را فراهم کند.

حجت الاسلام اشکوری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: تروج فرهنگ وقف یکی از مصداق های جهاد اقتصادی و تسریع کننده پویایی اقتصادی است که همه آحاد جامعه باید سازمان اوقاف و امور خیریه را در این جهت یاری دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به این‌که اولویت اصلی برنامه‌های فرهنگی و دینی سازمان اوقاف عمل به نیات واقفان و ترویج ارزش های اسلامی است، گفت: از سیاست های سازمان اوقاف واگذاری مسؤولیت های مربوط به حوزه وقف به روحانیان است.

حجت الاسلام حسینی اشکوری، شجاعت و تدبر را از مؤلفه های مدیریت اسلام برشمرد و خاطر‌نشان کرد: شجاعت و تدبر باید همراه و توأم باشند تا مجموعه مقدسی مانند اوقاف برنامه‌های خود را به پیش ببرد.

در پایان این مراسم از تلاش مرتضی منتظری نژاد، معاون پیشین اوقاف گیلان قدردانی و حجت الاسلام ولی عادلی به عنوان معاون جدید اوقاف گیلان معرفی شد.

گفتنی است، مسؤول آموزش حوزه علمیه جامع رشت، سرپرستی اوقاف فومن و آستانه اشرفیه از مسؤولیت های پیشین حجت الاسلام عادلی بوده است./950/پ202/س
ارسال نظرات