۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۱۴۹۹
مدیر حوزه علمیه دزفول:

هدف اصلی قیام مردم بحرین تشکیل حکومت علوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه علمیه آیت الله قاضی شهرستان دزفول، عدالت و برپایی حکومت علوی برگرفته از سنت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و رهایی از ظلم موجود را هدف اصلی قیام مردم بحرین دانست.
راهپيمايي وحدت در بحرين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی، مدیرحوزه علمیه آیت الله قاضی شهرستان دزفول، روز گذشته در تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیان این شهرستان، نسبت به جنایات آل خلیفه و آل سعود، عدالت و برپایی حکومت علوی برگرفته از سنت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و رهایی از ظلم موجود را هدف اصلی قیام مردم بحرین دانست.

مدیرحوزه علمیه آیت الله قاضی شهرستان دزفول، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد نه تنها در بحرین بلکه در هیچ بلادی جایز نیست که انسان ها و حکام نالایق و غیر عادل بر مسند حکومت تکیه زنند و سکوت در مقابل چنین روندی بویژه برای مسلمانان زیبنده نیست.

وی با بیان این که متاسفانه امروز زمام حکومت در برخی کشورهای اسلامی در دست حاکمانی سرسپرده و جائر قرار گرفته که چیزی جز وابستگی به قدرت ها در آنها مشاهده نمی شود، ابراز داشت: حاکمان جور و فریب کشورهای مزبور در واقع همان باقی ماندگان حکومت اموی هستند که برای ادامه حیات ننگین خود دست به هر فریب و نیرنگی می زنند.

حجت الاسلام شاه آبادی با قبیحانه خواندن جنایات عربستان در بحرین اظهار داشت: این جنایات آل سعود که با چراغ سبز آمریکا و حامیانش صورت می گیرد با سانسور شدید خبری و اطلاع رسانی مواجه می شود و تصاویر ظلم وحشاینه ی آنان آنچنان که باید به جهانیان نشان داده نمی شود.

وی جوامع بین المللی را به دروغ گویی در قبال موضوعاتی چون آنچه در بحرین و دیگر کشورهای منطقه رخ می دهد محکوم کرد و گفت: آنها که دادشان در حمایت از حکومت های مردمی سال هاست که به گوش می رسد چرا اکنون در قبال ندای حق خواهی ملت بحرین که با قتل ، خشونت ، آدم ربایی سرکوب می شود بی تفاوت نشسته اند و پاسخی نمی دهند.

مدیرحوزه علمیه آیت الله قاضی شهرستان دزفول، در ادامه بیان داشت: آیا جوامع بین المللی باید اینگونه باشند که هر کجا منافع آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی اقتضا کرد موضع اتخاذ نکنند.

حجت الاسلام شاه آبادی، در پایان سخنان خود، از علمای جهان اسلام از مذاهب و فرق مختلف بویژه مفتیان الاظهر خواست تا سکوت خود را در قبال جنایات بحرین شکسته و از مردم بی گناه این کشور که تنها جرمشان شیعه بودن است دفاع کنند.

گفتنی است، در ادامه این مراسم که به همت دفتر امام جمعه دزفول، حوزه علمیه آیت الله قاضی و بسیج طلاب و روحانیون این شهرستان برگزار شد، بیانیه ای در دفاع از مردم بی گناه بحرین و محکومیت جنایات صورت گرفته علیه آنها قرائت شد که با تکبیر و صلوات حاضران مورد تایید قرار گرفت.

طلاب، روحانیان و استادان حوزه علمیه دزفول، در این تجمع با سر دادن شعارهایی ،خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی و دست نشاندگان آنان در منطقه بویژه آل خلیفه و آل سعود ابراز داشتند./9451/پ202/ص
ارسال نظرات