۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۵۰۵
نماینده مردم شوشتر در مجلس:

جهاد اقتصادی فصل جدیدی در شکوفایی اقتصاد ایران رقم خواهد زد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که جهاد اقتصادی فصل جدیدی در شکوفایی اقتصاد ایران رقم خواهد زد، اذعان داشت: اگر حکومتی خواهان اقتصادی پویا و شکوفا باشد قطعا باید در مسایل آموزشی، فرهنگی و تجارت علم توانمندی بالایی داشته باشد.
حجت الاسلام محمد سادات ابراهيمي نماينده مردم شوشتر، گتوند وشادگان در مجلس شوراي اسلامي
حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که سال 90 به عنوان جهاد اقتصادی با مطالعه و دقت فراوان از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، اظهار داشت: در طول سی و دو سال عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، این نظام توانسته در عرصه های مختلف سیاسی، علمی و اقتصادی به شکوفایی مطلوبی برسد.

وی، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان نیاز اصلی کشور شکوفایی مسایل اقتصادی است که این امر همت و تلاش مسؤولان و مردم ایران را می طلبد؛ از این رو کم توجهی به مسایل اقتصادی سبب تحت الشعاع قرار دادن دیگر مسایل حساس کشوری می شود.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی، با تأکید بر این که مهم ترین عنصر برای پیشرفت و توسعه ایران عزیز هماهنگی و انسجام ملی و حمایت مردم از نظام اسلامی است، ابراز داشت: مسایل اقتصادی می تواند در نزدیکی مردم به نظام اسلامی و تشویق مردم برای حمایت از نظام اسلامی در عرصه های مختلف بسیار تأثیرگذار و کارآمد باشد.

وی با اشاره به این که مهم ترین محور از سال جهاد اقتصادی اشتغال جوانان و تهیه مسکن برای آنان است، یادآور شد: امیدواریم که دولت خدمتگزار و مجلس شورای اسلامی با همکاری یکدیگر مسئله اشتغال و مسکن جوانان را در سال جهاد اقتصادی با محوریت قرار دادن منویات مقام معظم رهبری حل و فصل بکنند؛ بنابراین جهاد اقتصادی فصل جدیدی در شکوفایی اقتصاد ایران رقم خواهد زد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین معنای اصلی جهاد اقتصادی پرداخت و گفت: اگر حکومتی خواهان اقتصادی پویا و شکوفا باشد قطعا باید در مسایل آموزشی، فرهنگی و تجارت علم توانمندی بالایی داشته باشد؛ از این رو معنای جهاد اقتصادی فقط تلاش و کوشش در عرصه اقتصادی نیست بلکه جهاد و همت در عرصه های مختلف و گوناگون است.

وی با بیان این که در سال همت مضاعف و کار مضاعف شاهد تلاش و کوشش خوبی از سوی کارگزاران دولت دهم بودیم، بیان داشت: در سال گذشته طرح هدفمندی یارانه ها یک نوع جهاد در عرصه اقتصادی کشور بود که امیدواریم این طرح در سال جهاد اقتصادی ادامه دار و سبب شکوفایی اقتصاد و عدالت اجتماعی در ایران اسلامی بشود.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی، با تأکید بر این حوزه های علمیه و روحانیان با افزایش سطح کیفی آموزش خود نقش بسزایی را در تبیین جهاد اقتصادی برای مردم ایفا می کنند، تصریح کرد: حوزه های علمیه و روحانیان با تفکیک اقتصاد اسلامی از اقتصاد لیبرالیستی می توانند کمک بزرگی را در تبیین جهاد اقتصادی برای مردم ایران بکنند.

وی اضافه کرد: تبیین مبانی، تز و نظریه های دین مبین اسلام در خصوص اقتصاد برای متخصصین اقتصاد از رسالت حوزه های علمیه و روحانیان معزز است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، در ادامه سخنان خود با بیان این که وظیفه مسؤولان کشوری و آحاد جامعه نسبت به سال گذشته بسیار سنگین و حساس تر است، اذعان داشت: نام جهاد اقتصادی برای سال 90 عنوان بسیار بزرگ و مقدسی است، که برای پیشبرد اهداف و منویات مقام معظم رهبری همت و جهاد همه دستگاه های اجرایی و آحاد جامعه را می طلبد.

این فعال عرصه فرهنگی، در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بهترین راه حل و راهکار برای ارزیابی همت و تلاش مسؤولان در پایان سال 90 محوریت قرار دادن منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری است./9461/ت302/ص
ارسال نظرات