۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۵۲۹
ظهر امروز در قم؛

مراسم تودیع و معارفه رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه معاون پژوهشی و رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
توديع و معارفه رييس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه معاون پژوهشی و رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های این مرکز حوزوی برگزار شد.

براساس این گزارش، این مراسم با هدف پاسداشت زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در جایگاه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و معارفه حجت‌الاسلام والمسملین حسین توسلی به عنوان رییس جدید این پژوهشگاه برگزار می‌‌شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، رییس پیشین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به افتخارات این مرکز حوزوی اشاره کرد و این افتخارات را مربوط به چند سال اخیر ندانست.

وی با بیان این‌که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همزمان با رشد فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی، رشد کرده است، خاطرنشان کرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از ابتدا راه‌های پیشرفت را برای خود هموار کرده است و افراد بسیاری در این شکوفایی نقش داشته‌اند.

در ادامه این مراسم و پس از سخنان رییس پیشین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، متن تقدیرنامه حجت‌الاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از فعالیت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی قرائت شد.

در بخشی از متن این تقدیرنامه آمده است: «دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یکی از پرفروغ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و یادگار ماندگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی‌(ره) است که با عنایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری به جایگاه والایی در عرصه فکر و فرهنگ اسلامی نائل شده است».

این تقدیرنامه می‌افزاید: «بی‌گمان نیل دفتر تبلیغات اسلامی به جایگاه رفیع علمی خویش مرهون تلاش‌های مستمر و مجدانه مدیران باسابقه، مجرب و کاردان همچون جناب‌عالی است که کسب عناوین افتخار در جشنواره‌های علمی و ارتقای قابل توجه نشر پژوهشگاه از جمله خدمات ماندگار شما می‌باشد».

در بخشی دیگری از این مراسم، حجت‌الاسلام حسین توسلی، معاون جدید پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به قابلیت‌های فراوان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نسبت به دانشگاه‌های دیگر، آن را به سبب فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب آن دانست.

وی همچنین از فعالیت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی تقدیر کرد و از وی در کنار حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا به عنوان استوانه‌های فقهی دفتر تبلیغات اسلامی نام برد.

پس از سخنان رییس جدید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، متن حکم حجت‌الاسلام احمد واعظمی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خطاب به حجت‌الاسلام توسلی قرائت شد.

در بخشی از این حکم آمده است: «نظر به استعفای حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، جناب‌عالی که به حمدالله از تعهد، تجربه و مراتب ارزشمند علمی برخوردار هستید به عنوان معاون پژوهشی و رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منصوب می‌دارم».

این حکم می‌افزاید: «انتظار می‌رود با توکل بر خدای متعال و برنامه‌ریزی جامع در معطوف‌سازی پژوهش، با عنایت به لزوم حرکت در احیای تمدن اسلامی و کاهش هزینه‌های تولید در آثار پژوهشی و نقد تفکر غرب در چارچوب مباحث تطبیقی و بازنگری در فرایندهای اداری و پژوهشی در ارتقا و کارآمدی هرچه بیشتر دفتر تبلیغات اسلامی موفق و مؤید باشید». /920/پ201/ص

ارسال نظرات