۱۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۵۷۳
امام جمعه زابل:

حکام دست نشانده در آتش اعمال زشت خود می سوزند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زابل لشکرکشی عربستان و کشتار مردم بحرین و متعاقب آن سکوت مجامع جهانی را تأسف آور و غم بار توصیف کرد و با محکوم کردن تناقض آشکار سازمان های جهانی گفت: برخوردهای دوگانه سازمان های بین المللی مدعی حقوق بشر محکوم و غیر قابل پذیرش است
بحرين
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی، امام جمعه زابل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه، موج بیداری اسلامی را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: حرکتی که در کشورهای عربی و اسلامی انجام شده، یک حرکت نوید بخش برای جهان اسلام و سرآغازی برای بیداری ملت‌های اسلامی است.

امام جمعه زابل با اشاره به تحولات اخیر در بحرین و سکوت مجامع جهانی در برابر این جنایات ابراز داشت: ملت‌ها امروز بیدار شده‌اند و دامان استکبار و حکومت‌های دست‌نشانده را گرفته‌اند و اینها در آتش اعمال زشت خود می‌سوزند.

وی افزود: این حرکت‌ها مبارک و سرآغازی حرکت بزرگ برای آگاهی بیشتر است که دست ایادی استکبار و ایادی شان را بیش از پیش برای جامعه جهانی و امت اسلام رو می‌کند.

امام جمعه زابل طائفی خواندن قیام بحرین را دروغی بزرگ دانست و گفت: در بحرین همه مسلمانان بپا خاسته‌اند و در مقابل دیکتاتورها قیام کرده‌اند و ما از آنها حمایت می‌کنیم همان‌گونه که از سایر ملت‌ها حمایت کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: مردم کشور بحرین به جرم اینکه اکثرشان پیرو اهل بیت(ع) هستند مظلوم واقع شده اند، جنایاتی که در این کشور مسلمان انجام می‌شود در هیچ کشور دیگری مشاهده نشده و نمی‌شود.

امام جمعه زابل تصریح کرد: عربستان بدون درنظر گرفتن قوانین بین المللی در امور بحرین دخالت و برای کشتار مردم لکشرکشی کرده و این اوج مظلومیت مردم مسلمان کشور بحرین است و متاسفانه سازمان های بین المللی و سازمان کنفرانس اسلامی نیز در قبال این داستان غم بار سکوت کرده اند.

امام جمعه زابل وحدت امت اسلام را از مهم‌ترین و ضروری ترین امور دانست و ابراز داشت: مسلمانان باید به دعواهای شیعه و سنی پایان دهند چراکه دشمنان از این اختلافات سود می برند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی سکوت مجامع جهانی و سازمان های بین المللی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی در قبال جنایات آل خلیفه و آل سعود در بحرین را محکوم کرد و گفت: این سکوت تازگی ندارد، دست سازمان ملل و شورای امنیت برای ملت ها روشده است.

این محقق اسلامی و حوزوی ادامه داد: این سازمان ها وقتی جریانی به نفع شان باشد و در راستای اهداف استثماری و اسعتماری شان قرار داشته باشد از کاه کوه می سازند و جار و جنجال راه می اندازند ، اما اگر در جریانی به نفع شان نباشد و حتی ملتی را قتل عام کنند صدایی از آنها بلند نمی شود.

امام جمعه زابل تاکید کرد: این سازمان ها بی منطق و بی انصاف هستند و سکوت شان خلاف اصول انسانی است و متاسفانه امروز ما به جهانی مبتلا هستم که با وجود ادعای تمدن و حقوق بشر در عمل چیزی خلاف این می بینیم و این بسیار دردناک و غم بار است.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی خاطرنشان کرد: برخوردهای دوگانه سازمان های بین المللی مدعی حقوق بشر محکوم و غیر قابل پذیرش است، متاسفانه ما با این افراد ضد حقوق بشر مواجه هستیم.

وی ابراز کرد: آنها رسانه‌های قدرتمندی در اختیار دارند و همواره حق به جانب می‌گیرند؛ اما باید بدانند که دست‌شان برای ملت های جهان رو شده است.‌/924/ت302/س
ارسال نظرات