۱۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۰۱۵۷۴
امام جمعه رفسنجان:

روحیه جهادی پشتوانه عظیمی برای اقتدار نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رفسنجان، با تاکید بر فرهنگ سازی لازم برای نهادینه شدن فرهنگ جهاد اقتصادی، روحیه جهادی را پشتوانه ای عظیم برای اقتدار و عظمت بیش از پیش نظام مقدس اسلامی دانست.
سال جهاد اقتصادي
حجت الاسلام عباس رمضانی پور، امام جمعه رفسنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، ابراز داشت: با توجه به اجرای طرح تحول اقتصادی در کشور، نامگذاری سال 90 از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادی، توام با حکمت و مصلحت است.

وی روحیه جهادی را عامل اقتدار نظام اسلامی عنوان و تصریح کرد: روحیه جهادی تأثیر بسیار زیادی در پیشرفت ایران اسلامی دارد و ما هم در سایه این روحیه توانسته ایم بر دشمنان کینه توز انقلاب اسلامی چیره شویم.

وی روحیه جهادی و شهادت‌طلبی را عامل موفقیت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس دانست و بیان داشت: در حالی که در جنگ هشت ساله کشورهای مختلف به صدام کمک می کردند؛ اما ملت ما با توجه به روحیه جهادی که داشتند توانستند بر دشمنان چیره شدند.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: استقامت و پایداری ملت در عرصه های مختلف برکات و ثمرات بسیاری را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به همراه داشته است و خوشبختانه مردم نیز همراهی خود با نظام را با تمام وجود ابراز کرده و می کنند.

حجت الاسلام رمضانی پور با تأکید بر این‌که ابعاد مختلف نامگذاری سال 90 به عنوان جهاد اقتصادی باید برای مردم تبیین شود، گفت: مردم ما نسبت به آنچه می خواهند در کشور اتفاق بیفتد، ایمان و باور دارند.

وی نهادینه‌شدن جهاد اقتصادی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و ابراز داشت: در آموزه های دینی و قرآن کریم تاکیدات بسیاری زیادی در زمینه روحیه جهادی وجود دارد و ما باید به این آموزه ها توجه کنیم.

امام جمعه رفنسجان تاکید کرد: به یقین این روحیه افزون بر منافع فردی و شخصی که برای افراد به همراه دارد پشتوانه عظیمی برای عزت، اقتدار و عظمت بیش از پیش انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه علمیه رفسنجان بخشی از مأموریت ها در سال جهاد اقتصادی را متوجه حوزه های علمیه ذکر و عنوان کرد: به یقین حوزه نیز باید دراین عرصه نقش آفرین باشند تا استقلال و بی نیازی کشور در عرصه های مختلف حاصل شود. /924/ت302/س
ارسال نظرات