۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۰۱۶۳۲
اردیبهشت ماه؛

نخستین جشنواره بین المللی ترنم وحی در ارومیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری نخستین جشنواره بین المللی قرآنی با عنوان « ترنم وحی» در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.
آموزه هاي قرآني
حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: جشنواره بین‌المللی قرآنی ترنم وحی به زبان ترکی و کردی اردیبهشت ماه سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره با موضوعات سروده قرآنی، نغمات، همخوانی و ابتهال به زبان کردی و ترکی آذری با حضور میهمانان داخلی و خارجی از کشورهای عراق، ترکیه و آذربایجان برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هدف از برگزاری جشنواره ترنم وحی را ترویج و اشاعه فرهنگ متعالی علوم قرآنی، فرهنگ اهل بیت‌(ع) و بسترسازی برای تولید آثار فرهنگی و هنری فاخر ملی وبخش، هدایت و سوق دهی اهالی هنر و اندیشه به سوی فرهنگ زلال قرآنی، شناسایی و معرفی و تجلیل از پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه علوم قرآنی و کمک به انتشار گسترده این آثار اعلام کرد.

حجت الاسلام کریمی اظهار داشت: در این جشنواره در بخش شعر هشت نفر منتخب، در بخش تواشیح دو گروه و یک گروه در بخش ابتهال برگزیده خواهند شد که منتخبان ضمن تجلیل، همزمان با دیگر برنامه های جنبی آثارشان را ارائه خواهند کرد.

یادآور می شود، نخستین جشنواره بین المللی قرآنی با عنوان« ترنم وحی» با حضور شرکت کنندگان داخل و خارج از کشور دهم اردیبهشت ماه سال‌جاری در تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار خواهد شد./936/پ202/س
ارسال نظرات