۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۱۶۳۸

راه‌اندازی سطح 4 حوزه علمیه در آمل

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که زمینه فعالیت سطح چهار به زودی در این مجموعه فراهم خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر حدود 60 طلبه در دو رشته کلام و تفسیر مشغول به تحصیل هستند.
حجت الاسلام جوادي آملي


حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: با اشاره به این که مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در فعالیت علمی خود را از سال 83 آغاز کرده است، افزود: فاز دوم این مجموعه شامل مرکز تخصصی است که قبل از سال جدید با حضور آیت الله مقتدایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که زمینه فعالیت سطح چهار به زودی در این مجموعه فراهم خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر حدود 60 طلبه در دو رشته کلام و تفسیر مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام جوادی با بیان این که فاز دوم مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) مربوط به سطح سه است، تصریح کرد: با توجه به اعلام فراخوان عمومی فعالیت مقطع کارشناسی ارشد در رشته تفسیر در سال تحصیلی آینده در این فاز آغاز خواهد شد.

وی، توجه به فعالیت های پژوهشی را یکی از مهم ترین سیاست های حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل اعلام کرد و بیان داشت: معاونت پژوهشی این مدرسه چند سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون نیز برنامه های پژوهشی متعددی را به انجام رسانده است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل به راه اندازی کتابخانه دیجیتال در فاز دوم این مدرسه اشاره کرد و تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار عنوان کتاب در این مجموعه وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک توسعه خواهد یافت.

حجت الاسلام جوادی آملی به فعالیت‌های معاونت« آی تی» این حوزه اشاره کرد و با بیان این که این معاونت شامل شبکه، سخت افزار و نرم افزار است، خاطرنشان کرد: این حوزه جزء نخستین مدارس علمیه در سطح کشور است که حوزه معاونت«آی تی» را راه‌اندازی کرده است.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی معاونت«آی تی» در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) گفت: از سال آینده دروس خارج حضرت آیت الله جوادی آملی به صورت «آن لاین» و یا با کمی تأخیر از طریق ویدئو کنفرانس برای طلاب این حوزه پخش خواهد شد

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل همچنین با بیان این که این مؤسسه آموزش عالی حوزوی بر اساس مجوز مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در سال تحصیلی 91-90 در دو رشته کلام اسلامی و تفسیر در مقطع کارشناسی و رشته تفسیر در مقطه کارشناسی ارشد دانش پژوه می پذیرد، تصریح کرد: علاقه مندان می توانند برای نام‌نویسی به پایگاه اینترنتی www.howzeh-qom.com مراجعه کنند.

حجت الاسلا جوادی آملی با اشاره به این که ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی این مؤسسه از دهم اسفند امسال آغاز شده است، خاطرنشان کرد: 31 فروردین سال آینده آخرین مهلت ثبت نام برای علاقه مندان است.

وی، حداکثر سی سال سن برای سطح دو و 34 سال برای سطح سه، داشتن گواهی سطح یک برای شرکت در سطح دو و گواهی علمی سطح دو برای شرکت در سطح سه تا زمان شروع دوره، موفقیت در آزمون ورودی و آزمون علمی و تعهد نسبت به رعایت مقررات آموزشی و انضباطی مرکز را از جمله مهم ترین شرایط ثبت‌نام اعلام کرد و گفت: آزمون کتبی 70 درصد ومصاحبه 30 درصد نمره داوطلب را تشکیل می‌دهد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، اعطای مدرک تخصصی رسمی و معتبر سطح دو و سه از سوی مرکز مدیریت حووزه علمیه قم، معافیت از دروس عمومی حوزه، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و امکان ادامه تحصیل همزمان در پایه‌های هفت تا ده و خارج در همین مدرسه را از جمله مزایای تحصیل در این مؤسسه دانست./950/ت302/س

ارسال نظرات