۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۶۶۶
استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد:

اخلاص راه رسیدن به معرفت الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار داشت: انسان اگر بخواهد به عشق و محبت حقیقی نسبت به خداوند دست یابد و پیشرفت کند، باید اخلاص داشته باشد.
طلاب در درس اخلاق
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین عبدالقائم شوشتری، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان، در جلسه درس اخلاق راه و رسم پارسایی که ظهر امروز در مسجد دانشگاه علوم اسلامی رضوی به همت معاونت فرهنگی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به آیه 33 سوره فصلت‌ گفت: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید‌« و خوش گفتارتر از کسى که به سوى خدا دعوت کند و کار شایسته انجام دهد کیست؟»؛ بنابراین امروز طلاب موظف‌اند که مردم را به سوی خداوند متعال و مفاهیم دین دعوت کنند.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت جویان و طالبان حقیقی ذات اقدس الهی، طالب دنیا، پست و مقام نیستند و فقط به سوی سیر و سلوک خداوند متعال حرکت می کنند، زیرا اگر انسان ذره‌ای از محبت الهی را درک کند، از تمام دل بستگی‌های دنیایی فارغ می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شوشتری ادامه داد: انسان اگر بخواهد به عشق و محبت حقیقی نسبت به خداوند دست یابد و پیشرفت کند، باید اخلاص داشته باشد.

وی نیز فاصله بین انسان تا خدای متعال را بسیار زیاد دانست، و با عنوان اینکه هفتاد هزار حجاب در این فاصله وجود دارد، تصریح کرد: این حجاب ها ممکن است، نورانی و ظلمانی باشند، همانند علم؛ در برخی از احادیث ذکر شده است«علم حجاب اکبر است»، بدین معنا که علم حجابی نورانی است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه، با بیان اینکه شیطان یاران بسیاری دارد و اکثر یاران ابلیس مردمان زمین هستند، اظهار داشت: شیعیان علی بن ابی‌طالب(ع) به جهت بهره مندی از وجود حضرت بقیة الله(عج) از این امر به دور هستند.

وی در ادامه یادآور شد: بین بشریت و خداوند متعال راهنمای معصومی همانند امام زمان(عج) وجود دارد که از جانب خداوند متعال بر تمامی موجودات عالم حجت است و تمامی ملائک، انسان‌ها و حتی جن‌ها از یاران او هستند.

وی بهترین یاران حضرت حجت(عج) را طلاب حوزه علمیه معرفی کرد و افزود: طلبه ها اگر بدانند که می‌توانند از یاوران حضرت مهدی(عج) باشند، بیشتر و به شکل وسیع‌تری به این مسأله نگاه می‌کنند و سپس در می یابند که فعالیت‌ها و وظایف مهم‌تری پیش‌رو دارند.

حجت الاسلام و المسلمین شوشتری، با طرح این پرسش که آیا دیدن امام زمان(عج) در زمان غیبت امکان پذیر است یا خیر‌ گفت: علامه طباطبایی پیرامون این امر می فرمایند« این تصور نباید برای شیعیان پدید آید که وظیفه اصلی و شرعی آن‌ها ملاقات با حضرت ولی‌عصر(عج) است، بلکه باید بدانند که وظیفه اصلی آنان عمل به دستورات الهی و پیروی راه اهل بیت(ع) است و اگر کسی به این مقام نایل شد، نباید برای دیگران نقل کند».

وی ادامه داد: آیت الله طباطبایی همچنین می فرمایند«افرادی که می خواهند امام زمان(عج) را ملاقات کنند باید در ابتدا تقوای الهی را به طور کامل رعایت کنند و سپس عشق و علاقه شدیدی نسبت به حضرت در دل آن ها پدید آید و در نهایت زیارت آل یاسین کبیر را به مدت یک سال قرائت کنند».

گفتنی است، دومین جلسه درس اخلاق راه و رسم پارسایی از ساعت 13، یکشنبه 21 فروردین در مسجد دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می شود.‌/968/
ارسال نظرات