۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۰۱۶۷۲
مدیرکل اوقاف قزوین:

بیست هزار رقبه و سیصد امامزاده در استان قزوین وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از وجود بیش از بیست هزار رقبه و سیصد بقعه متبرکه و امامزاده در این استان خبر داد و معرفی علما را یکی از سیاست های اصلی این اداره کل دانست.
امامزاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مسعود انصاری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، روز شنبه در حاشیه دیدار مسؤولان و اعضای ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله موسوی شالی با مراجع تقلید و علما، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه یک سازمان ذوابعاد است که رسالت هایی متعددی را برعهده دارد.

وی در ادامه از وجود بیست هزار رقبه در استان قزوین خبر داد و افزود: تعداد سیصد بقعه متبرکه و سیصد امامزاده نیز در استان قم وجود دارد که ظرفیت مناسبی برای توسعه فعالیت های فرهنگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه معرفی علمای بزرگ را یکی از سیاست های این اداره کل دانست و بیان داشت: ما در صدد هستیم کنگره هایی را به منظور معرفی بزرگان و علمای استان قزوین برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا مراسم بزرگداشت آیت الله موسوی شالی که از بزرگان و علمای به نام استان قزوین هستند اردیبهشت ماه سال جاری با حضور علما و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام انصاری با تجلیل از شخصیت این عالم ربانی ابراز داشت: آیت الله موسوی شالی از چهره های نادری بودند که متاسفانه شخصیت ایشان ناشناخته مانده است.

وی از آیت الله موسوی شالی به عنوان عالمی جامع و ذوابعاد یاد کرد و گفت: ایشان از پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی در منطقه قزوین بودند و فعالیت های بیشمار علمی، معنوی و اجتماعی و سیاسی داشتند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات