۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۰۱۷۴۰
امام جمعه ساری:

آرمان شهدا سبب تحقق و استحکام نظام جمهوری اسلامی شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران و نماینده عالی دولت در این استان با صدور پیامی بمناسبت نکوداشت سه شهید شهرهای ساری، بابلسر و نکا تأکید کردند: آرمان شهدا به تحقق و استحکام نظام جمهوری اسلامی و اجرای احکام الهی منجر شد.
آيت الله نور الله طبرسي
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان و سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران با صدور پیامی بمناسبت نکوداشت سه شهید شهرهای ساری، بابلسر و نکاء سرداران شهید طوسی، نوبخت و سیدمنصور نبوی، تأکید کردند: آرمان شهدا به تحقق و استحکام نظام جمهوری اسلامی و اجرای احکام الهی منجر شد.

در این پیام آمده است: سخن از شهیدان، سخن از ایثار راد مردانی است که با دلاوری و شجاعت به ادعاهای خود جامعه عمل پوشانده و در خالصانه ترین نگاه و لحظات با خدای خویش معامله کرده و جان شیرین خویش را بهای بهشت عدل الهی اهدا کردند.

این پیام می افزاید: در انقلاب اسلامی ایران که بزرگترین ویژگی اش مردمی بودن آن است همه اقشار جامعه که دل در گرو اسلام نهاده اند و مدال پیروی از رهبری آن سینه هایشان می درخشد در همه صحنه ها حاضرند و نامشان در آمار حضور فداکارانه ثبت است.

امروز نام و یاد این سه شهید استان مازندران را در حالی گرامی می داریم که آرمان این شهدا به تحقق و استحکام نظام جمهوری اسلامی و اجرای احکام الهی منجر شده و درخت تنومند اسلام با خون سرخشان در حال آبیاری است.
 
این پیام می افزاید: شهدا، معلمان کارگاه های عملیاتی جامعه اند که نظریه ها را در عمل می آزمایند و مصادیق بارزی از صحت وعده های الهی را به نمایش گذاشته و جامعه به عینه آثار و برکات وجودی این شهدا را ملاحضه می کند و همین امر موجب می شود تا اسلام، تنگنایی را برای خود حس نکرده و بعنوان آخرین برگ برنده کشتی نجات خود را روی رود جاری خون شهدا شناور کرده و فرهنگ حسینی را در هر کربلایی شروع می کند. گرامیداشت شهدا گرامیداشت فرهنگ ناب امام حسین(ع) و نهضت خونین عاشورا است.

در ادامه این پیام آمده است: و می توان گفت که مهم تر از گرامیداشت شهدا گرامی‌داشت فرهنگ شهادت و مکتب شهید پرور اسلام است که این فرهنگ پذیرش زندگی ننگین و تسلیم مسلمانان در قبال ظالم را محال کرده و انسان رگ سرخ و آزادگی را بر ذلت بردگی ترجیح می دهد.

ندای(هیهات منه ذله) در اصل کانون هدایت تاریخ در همه عصرها و نسل ها ست که انسان می آموزد مردان بزرگ در قبال مواقع بزرگ مرعوب نشده و یا راهی می یابند و یا راهی می سازند و از آن عبور می کنند و شهادت یکی از همان راه هایی است که برای عبور از خفقان و ظلم ساخته می شود تا دشمن نتواند با ایجاد ارعاب و اجبار به اهداف شوم خویش نایل شود.

در پایان اینجانبان برای این شهدای عزیز رزق وصال الهی و قرب در جوار شهدای کربلا مسئلت نموده و برای بازماندگان و یاران شهدا نیز توفیق صبر و همراهی آرزومندیم./950/د101/س
ارسال نظرات