۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۰۱۷۵۸
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت:

احمدی نژاد هم از مستند ظهور نزدیک است انتقاد کرد

خبرگزاری رسا - معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت اظهار داشت: باید در جهت جامعه سازی و زمینه سازی ظهور حرکت کنیم نه اینکه با تطبیق‌های بی مورد اعتقادات مردم را سست کنیم.
 دکتر احمدي نژاد


حجت الاسلام محمدرضا نصوری، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: مستند ظهور نزدیک است فیلمی است که از ابتدای انتشار مورد نقد موسسه تخصصی مهدویت قرار گرفت و مطالب علمی در نقد این مستند در پایگاه رسمی این مرکز منتشر شد.

وی بیان داشت: متاسفانه جواب های علمی ما، سازندگان این مجموعه را از راه اشتباهی که می رفتند باز نداشت و اخیرا کارگردان این مجموعه در مصاحبه ای راه تهمت و توهین را پیش گرفته است.

عومل این جریان در پی برهم زدن جلسه نقد این مستند در فیضیه بودند

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: در جلسه ای که قبل از عید نوروز به همت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در مدرسه فیضیه برگزار شد قرار بود این مستند پخش و مورد نقد قرار بگیرد تا طلاب بتوانند با دست پر به شهرستان های خود بروند.

وی ادامه داد: در این جلسه که با استقبال بی نظیر طلاب مواجه شد، برخی از عوامل این جریان در صدد برهم زدن جلسه بودند که با اعتراض طلاب روبرو شدند.

وی اظهار داشت: جلسه فیضیه جلسه ای بود تا طلاب در جریان این کار قرار بگیرند و با اصل موضوع و نقد آن آشنا شوند و حق این بود که عوامل سازنده این مستند که طبق ادعای خودشان بیش از یک سال فعالیت کرده اند، فرصتی را هم به طلاب می دادند تا پیرامون این موضوع به تفکر بنشینند.

واکنش علمای اسلام به مستند (ظهور نزدیک است) علمی و با آگاهی کامل بوده است

وی با اشاره به بیان کارگردان این مجموعه از تحصیلات عالی برخوردار نیست و دارای اطلاعات دینی کمی است، بیان داشت: این گروه درصدد هستند تا مخالفان خود را ضد جریان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نشان دهند در حالی که سابقه انقلابی موسسان موسسه مهدویت همچون آقای قرائتی روشن است.

وی با محکوم کردن توهین به مراجع عظام تقلید بیان داشت: این ها مدعی هستند که حضرت آیت الله مکارم شیرازی تحت تاثیر اطلاعات غلط قرار گرفته است، در حالی که ما این مستند را خدمت ایشان فرستادیم و ایشان برای جمع آوری اطلاعات جامع و کامل، ما را خواستند و توضیحاتی را ارائه کردیم.

وی گفت: حجت الاسلام والمسلمین طبسی که از صاحب نظران عرصه مهدویت است در سفری که به نجف داشتند، گلایه های حضرت آیت الله سیستانی را شنیدند و بیان داشتند، آیا می توانیم بگوییم که ایشان نیز اشتباه کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین کورانی از این جریان اظهار برائت کرد

این محقق عرصه مهدویت بیان داشت: امروز افرادی همچون حجت الاسلام والمسلمین کورانی که سازندگان مستند وی را از مدافعین این مجموعه برشمرده بودند، تکذیبه داده و این مطالب را مورد نقد قرار داده است.

وی بیان داشت: حجت الاسلام والمسلمین کورانی بیان داشته که کتابی را که این گروه مورد استناد قرار داده اند من در بحبوبه انقلاب نوشتم و در آن برخی روایت غیر مستند وجود دارد اما انتشارات این کتاب را در سالهای مختلف منتشر کرده است.

حجت الاسلام نصوری اظهار داشت: کارگردان این مجموعه بیان داشته که اگر این تطبیق ها اشتنباه از کار درآید، فاجعه ای رخ نمی دهد که باید بگویم این مستند تمامی زحمات مهدوی را تخریب کرد.

وی بیان داشت: مرکز تخصصی مهدویت در طول این سال ها تلاش کرده است تا در جهت جامعه سازی و زمینه سازی ظهور حرکت کند اما این لوح فشرده نتیجه اش تخریب اعتقادات مردم است.

تطبیق نشانه های ظهور بر مصادیق، مردم را دچار ضعف در ایمان می کند

وی با اشاره به اینکه نباید با وقت تعیین کردن برای ظهور زمینه سست شدن اعتقادات مردم و بروز شبهات شویم، گفت: تطبیق‌های نادرست و عجله کاری موجب شده است تا احمد الکاتب، اصل انگاره مهدویت را به چالش بکشد.

وی اظهار داشت: امروز اشخاصی که در این مستند بی استناد مورد تطبیق قرار گرفته اند این مصداق یابی را رد کرده اند و دکتر احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان این مساله را در جلسه رسمی مود نقد قرار داده است اما سازندگان این مجموعه بر درستی ادعاهای خود پافشاری دارند.

معاون تبلیغ و ارتباطات موسسه مهدویت در پایان اظهار داشت: تطبیق و توقیت در طول تاریخ باعث گمراهی مردم شده است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات