۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۸۲۱

موسوعه عنصر شجاعت اثر آیت الله کمره ای رونمایی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه دارالمعارف و مرکز دارالعرفان الشیعی، از رونمایی از موسوعه هشت جلدی عنصر شجاعت تالیف آیت الله میرزا خلیل کمره ای همزمان با برگزاری کنگره علمی حماسه حسینی خبر داد.
رونمايي از کتاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت پیمان مدیر مؤسسه دارالمعارف و مرکز دارالعرفان الشیعی روز دوشنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران، گفت: همزمان با برگزاری کنگره علمی حماسه حسینی از موسوعه هشت جلدی عنصر شجاعت رونمایی می شود.

پیمان با بیان اینکه رونمایی از این اثر 28 فروردین انجام می شود، افزود: این اثر که تالیف آیت الله حاج میرزا خلیل کمره ای است، کار تدوین و ویراستاری آن از سه سال قبل به همت محققان و پژوهشگران مرکز انجام شده است.

وی گفت: سه جلد از این اثر به تحلیل و بررسی شخصیت اصحاب امام حسین(ع) اختصاص دارد، یک جلد آن نیز وقایع و اسرار کوفه را تحلیل کرده است و در چند جلد نیز پیرامون شخصیت امام حسین(ع) از بدو تولد تا لحظه شهادت بحث شده است.

پیمان با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله کمره ای ابراز داشت: این عالم ربانی که از پیشگامان تقریب مذاهب و از منادیان وحدت امت اسلامی بود، در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی و در سن 92سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی بیان داشت: آیت الله مرحوم کمره ای که از قلمی رسا و شیوا برخوردار بود بیش از 70 اثر در حوزه های قرآنی، علوم اهل بیت و دیگر معارف دارد و ما سعی داریم آثار ایشان را احیا کنیم.

مدیر مؤسسه دارالمعارف و مرکز دارالعرفان الشیعی همچنین در ادامه پژوهش پیرامون عاشورا را امری ضروری دانست و با تاکید بر اینکه حرکت آزادیخواهانه ملت ها نیاز به فرهنگ عاشورا را مضاعف کرده است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم منابع موجود شیعه را پیرامون نهضت عاشورا به بهترین شکل ممکن برای دنیای تشنه حقیقت و معنویت عرضه کنیم.

پیمان برگزاری کنگره علمی حماسه حسینی را فرصتی برای تبیین فرهنگ جهاد و شهادت و واکاوی ابعاد مختلف قیام عاشورا از دیدگاه شخصیت های برجسته حوزوی و اندیشمندان حوزه و دانشگاه دانست.

گفتنی است کنگره علمی حماسه حسینی 28 فروردین ماه با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی در مرکز جهانی علوم اهل بیت قم برگزار می شود. /924/ پ202/ص
ارسال نظرات