۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۸۳۲
امام جمعه سنقر:

حوزویان برای جهاد اقتصادی فرهنگ سازی کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سنقر رسالت حوزویان را در سال جهاد اقتصادی بسیار مهم دانست و با تاکید بر اینکه امروز عرصه مبارزه با استبکار جهانی، عرصه اقتصادی است، گفت: جهاد اقتصادی یک نیاز اساسی و راهبردی برای جمهوری اسلامی در دهه چهارم انقلاب است.
جهاد اقتصادي


حجت الاسلام شمس الله برقراری، امام جمعه سنقر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی این نامگذاری را بسیار حکیمانه خواند و تاکید کرد: شعار سال باید باهمت مردم و مسؤولان عملیاتی شود

وی با اشاره به ابعاد این نامگذاری گفت: در سه سال گذشته شعارهای سال بیشتر متمرکز مسائل اقتصادی است و اگر توجهی به این نامگذاری ها بشود به خوبی این مساله نمایان می شود.

امام جمعه سنقر با مرتبط دانستن جهاد اقتصادی با همت و کار مضاعف و اصلاح الگوی مصرف، ادامه داد: پیشرفت و تعالی در عرصه اقتصاد بدون توجه به اصلاح الگوی مصرف و تلاش و همت میسر نیست و این مساله باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام برقراری جهاد اقتصادی را یک نیاز اساسی و راهبردی برای نظام اسلامی در دهه چهارم انقلاب دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب اسلامی را به عنوان دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری کرده اند و دستیبابی به این مهم بدون کار جهادی ممکن نیست.

وی با بیان اینکه امروز عرصه مبارزه با استبکار جهانی، عرصه اقتصادی است ابراز داشت: دشمنان و استکبار جهانی تهدیدات خود را برای ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی در این حوزه متمرکز کرده اند.

امام جمعه سنقر کار جهادی را بسیار مهم خواند و بیان داشت: مسؤولان و آحاد ملت باید خود را در این صحنه ببینند و بدانند در برابر دشمن باید به بهترین شکل ممکن فعالیت کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: مساله جهاد نیز یک واژه مقدس است که تلاش و مجاهدت ویژه و همراه با قصد اخلاص و قربت را می طلبد و همین عامل نیز سبب تمایز جهاد با سایر تلاش ها می شود.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به آیات و روایاتی تاکید کرد: جهاد نیازمند صبر، استقامت و استواری است و این مساله در آموزه های دینی مکررا آمده است و ما باید به این امور توجه کنیم.

وی گفت: یکی از نشانه های ایمان جهاد است، ما باید جهادگونه در تمامی عرصه ها عمل کنیم، مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند همه می توانند در جامه عمل پوشاندن به این نامگذاری سهیم باشند.

حجت الاسلام برقراری از فعالان فرهنگی، معلمان و مربیان خواست که برای جهاد اقتصادی فرهنگ سازی کنند و گفت: بزرگ ترین مسؤولیت را در این راستا حوزویان و دست اندرکاران امور فرهنگی دارند، اینها باید فرهنگ جهاد اقتصادی را در جامعه نهادینه کنند، تا این مساله نهادینه نشود جهاد اقتصادی صورت نمی گیرد.

مسؤول حوزه های علمیه برادران و خواهران شهرستان سنقر تاکید کرد: جهاد اقتصادی برای اعتلای نظام اسلامی یک نیاز اساسی و راهبرد کلی است که همه باید خود را در این حوزه مسؤول بدانند و نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

امام جمعه سنقر قناعت و صرفه جویی را از جمله الزامات جهاد اقتصادی دانست و تاکید کرد: حوزویان باید برای جهاد اقتصادی فرهنگ سازی و فرهنگ قناعت و صرفه جویی را در جامعه اسلامی نهادینه کنند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات