۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۱۸۹۲
در نشستی خبری؛

فعالیت‌ها و عملکرد مجمع جهانی شیعه شناسی تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع جهانی شیعه شناسی در گفت و گو با خبرنگاران اقدامات، فعالیت ها و عملکرد این مجمع را تشریح کرد.
حجت الاسلام علي انصاري بويراحمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی انصاری بویراحمدی رییس مجمع جهانی شیعه شناسی، روز سه شنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران، فعالیت ها، اقدامات و عملکرد این مجمع را تشریح کرد.

وی با اشاره به اهداف راه اندازی مجمع جهانی شیعه شناسی گفت: این مجمع از سال 79 فعالیت خود را آغاز کرده است و به هیچ جناح و ارگان خاصی وابسته نیست؛ البته مراجع تقلید و برخی از مسؤولان حمایت هایی از فعالیت های مؤسسه داشته اند.

حجت الاسلام انصاری، تالیف، ترجمه و تحقیق ده‌ها کتاب در جهت تبلیغ تشیع و فرهنگ اهل بیت(ع) را از جمله اقدامات و فعالیت های مجمع جهانی شیعه شناسی دانست و گفت: پاسخ به شبهات و نسبت های ناروا نسبت به شیعه و فرهنگ اهل بیت از دیگر اقدامات مجمع بوده است.

وی اظهار داشت: در این مجمع واحد پاسخگویی به شبهات با استفاده از فضلا و اندیشمندان حوزوی راه اندازی و به شبهات زیادی نیز پاسخ داده شده است

حجت الاسلام انصاری برگزاری نشست های تخصصی شیعه شناسی را از دیگر اقدامات و فعالیت های مجمع جهانی شیعه شناسی ذکر و خاطرنشان کرد: تکمیل و به روز رسانی فاز نخست کتابخانه تخصصی شیعه شناسی از دیگر اقدامات این مرکز بوده است.

وی بیان داشت: این کتابخانه در سه فاز طراحی شده است و فاز نخست آن با دارا بودن حدود 10 هزار عنوان کتاب در حوزه شیعه شناسی به صورت قفسه باز در اختیار محققان و پژوهشگران قرار دارد.

رییس مجمع جهانی شیعه شناسی برگزاری کرسی های شیعه شناسی در کشورهای مختلف را یک نیاز اساسی عنوان کرد و گفت: متاسفانه شیعه در این راستا بسیارمظلوم است و به دلایل مختلف از جمله تبعیض های صورت گرفته، کار جدی دراین حوزه انجام نشده است.

وی تدوین و تکثیر جزوات مرتبط با شیعه شناسی با قطع جیبی را از دیگر اقدامات این مجمع عنوان کرد و افزود: ارسال دهها هزار عنوان کتاب مربوط به مذهب تشیع به مجامع علمی و دینی کشورهای مختلف جهان از دیگر اقدامات مجمع جهانی شیعه شناسی بوده است.

وی دیدار با مراجع تقلید و علما را از برنامه های اساسی این مجمع دانست و گفت: در این راستا مسؤولان و دست اندرکاران مجمع جهانی شیعه شناسی با مقام معظم رهبری و همچنین حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، موسوی اردبیلی و دیگر شخصیت های حوزوی و علما دیدار و گفت و گو کرده اند.

رییس مجمع جهانی شیعه شناسی گفت: در سال گذشته به همت این مجمع علمی و تحقیقاتی کنگره ملی غدیر با پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و سخنرانی حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان در برج میلاد تهران برگزار شد که استقبال خوبی را به دنبال داشت. /924/پ201/ص
ارسال نظرات