۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۹۰۶
آیت الله علوی گرگانی:

عمل به آموزه‌های اسلام انسان را از کج روی و انحراف مصون می‌دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه باید با توجه به سیره و منش اهل بیت(ع) حرکت کنیم، پیروی از هوای نفس را یکی از عوامل سقوط انسان ها دانست.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمدعلی علوی ‌گرگانی از اساتید برجسته حوزه علیمه قم، روز سه شنبه در دیدار شماری از افسران و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان نکات اخلاقی برای حاضران، مراقبت از نفس اماره را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی غفلت از نفس اماره و تن دادن به خواسته های شیطانی را عامل هلاکت افراد عنوان کرد و گفت: اگر انسان به آموزه های مکتب اهل بیت(ع) و اسلام ناب توجه کند هیچ گاه گرفتار انحراف و کج روی نخواهد شد.

آیت الله علوی گرگانی قرائت قرآن و تدبر در آن را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تنها نباید به قرائت ظاهری قرآن کریم بسنده کرد بلکه باید با دقت در آیات توجه داشت که خدا از ما چه چیزی را خواسته است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و موقعیت ویژه نظام مقدس اسلامی، حاضران را به وظیفه شناسی توصیه و تصریح کرد: در هر پست، منصب و مقامی که هستید به فکر خدمت به مردم و نظام بوده و مراقب باشید مقام شما را فریب ندهد.

آیت الله علوی گرگانی ابراز داشت: به برکت نظام مقدس اسلامی ایران امروز زیر سایه ولایت هستیم و همه باید قدردان انقلاب و نعمت ولایت باشیم و رسالت خود را به درستی انجام دهیم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات