۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۲۰۱۵
رییس اداره امور مبلغان خراسان رضوی:

شناخت دقیق و صحیح جامعه نخستین گام در عرصه تبلیغ تخصصی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حرکت نهادهای تبلیغی به سوی تبلیغ تخصصی گفت: از مهم‌ترین گام ها در این زمینه، شناخت صحیح و دقیق از عرصه تبلیغ و نیازها، نقاط قوت و ضعف و آسیب های موجود در ابعاد مختلف است.
اعزام مبلغين به مناطق محروم کشور
حجت الاسلام علی بخشی، رییس اداره امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد به تشریح برنامه‌های این اداره در برای تخصصی‌شدن تبلیغ پرداخت و گفت: تبلیغ تخصصی برای پاسخگویی به سطوح مختلف مخاطبان و اقشار خاص جامعه در نهادها و سازمان‌های مختلف ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی اظهار داشت: از مهم‌ترین گام‌ها در این زمینه، شناخت صحیح و دقیق از عرصه تبلیغ و نیازها، نقاط قوت و ضعف و آسیب‌های موجود در ابعاد مختلف است که به همین منظور، شناسنامه فرهنگی روستاهای استان که بالای صدخانوار جمعیت دارند تهیه شده و سالی یک بار به روزرسانی می‌شود.

حجت الاسلام بخشی ادامه داد: اصولا تبلیغ تخصصی به معنای شناخت صحیح عرصه تبلیغی است، این‌که در کجا برای چه کسی و چه مطلبی را بگوییم. رصد آسیب‌های تبلیغی از فعالیت‌های اداره امور مبلغان در این راستا به شمار می‌رود که در حال تکمیل است.

رییس اداره امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، تجهیز مبلغان را گام پس از شناخت نیازها دانست و تصریح کرد: در این مرحله مبلغان با ارائه محتوای تبلیغی تخصصی در قالب‌های متنوع تجهیز می‌شوند که برگزاری دوره‌های تربیت خطیب از این جمله است.

وی ابراز داشت: در این دوره، طلابی که استعداد و توان حضور در عرصه تبلیغی را دارند در دو بخش کسب مهارت و محتوایی و دانشی به صورت تئوری و عملی آموزش می‌بینند. در بخش عملی و مهارتی، طلاب در حضور دو استاد برجسته خطابه و وعظ و در خصوص موضوعی که از پیش تعیین شده است، روزهای پنج‌شنبه هر هفته دو تا سه ساعت منبر می‌روند و اساتید ارزیاب در بخش محتوایی نیز مستندات، جذابیت و به روزبودن موضوع و ... را ارزیابی می‌کنند.

حجت الاسلام بخشی با بیان این‌که در سال‌های گذشته توجه به بخش مهارتی در تربیت خطیب کمرنگ بوده خاطرنشان کرد: این در حالی است که مبلغ ابتدا باید مهارت سخنرانی و اغنای مخاطب را آموزش ببیند و در مرحله بعد بر محتوای تبلیغی مسلط شود.

وی با اشاره به این‌که کیفیت و طول دوره تربیت خطیب امسال بیشتر شده است ابراز امیدواری کرد نتایج بهتری نیز نسبت به سال‌های گذشته حاصل شود.

رییس اداره امور مبلغان اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، تربیت خطیب متخصص را از دیگر اقدامات این اداره در جهت تبلیغ تخصصی عنوان کرد و گفت: در این دوره، مبلغانی که در بخش مهارتی و محتوای عمومی تسلط دارند در موضوعات روز همچون عرفان‌های نوظهور، اشتراکات فرق اسلامی، وحدت، انحراف‌ها حوزه مهدویت و به خصوص تربیت اسلامی به صورت تخصصی آموزش می‌بینند.

حجت الاسلام بخشی در پایان با اشاره به نامگذاری امسال به جهاد اقتصادی یادآور شد: کار پژوهشی در این خصوص در معاونت پژوهش در حال انجام است که در ارائه این محتوا به مبلغان حضور فعال خواهیم داشت چرا که شاخص ما همواره این فرمایش رهبر معظم انقلاب است که همه کارهای ما باید با تقویت روحیه تدین به خصوص در جوانان همراه باشد./930/ت301/س
ارسال نظرات