۲۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۰۳۰

برگزاری طرح قرآنی مشکوة در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی از برگزاری طرح تحقیقی و پ‍ژوهشی تربیت در قرآن کریم با عنوان «مشکوة» در استان خبر داد.
قرآن کريم
تقی توسلی، سرپرست سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه به رسالت و ویژگی‌های یک معلم از منظر آیات قرآن کریم و روایات پرداخت و افزود: رسالت یک معلم قرآنی را همان رسالت خداوند و رسالت رسولان الهی در هدایت، سرپرستی و خروج از ظلمات به سوی نور و رشد و کمال بخشی انسان به قرب حضرت حق دانسته ایم.

وی ضمن پاسداشت مقام معلم، برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم را تشریح کرد و افزود: یکی از برنامه های مهم در این ایام، اجرای طرح تحقیقی و پژوهشی تربیت در قرآن کریم با عنوان «مشکوة» است که در بین فرهنگیان استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح به صورت غیر حضوری و به منظور بررسی و تدبر بیشتر فرهنگیان بر آیات مربوط به تربیت اسلامی برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول هدف از برگزاری این طرح قرآنی را تحقیق در رابطه با آیاتی عنوان کرد که به صورت مستقیم به امر تعلیم و تربیت اسلامی پرداخته است.

توسلی با بیان این‌که طرح قرآنی مشکوة اواخر اردیبهشت‌ماه در ارومیه برگزار می‌شود، اضافه کرد: برگزاری این طرح باعث غنی‌تر شدن اطلاعات قرآنی همکاران فرهنگی در ارتباط با تعلیم و تربیت می شود.

سرپرست سازمان دانش‌آموزی آذربایجان غربی گفت: در سطح استان آذربایجان غربی بیش از 47 هزار فرهنگی فعالیت دارند که پیش بینی می شود بیش از یک هزار نفر در این طرح شرکت کنند.

وی همچنین اظهار داشت: در راستای بزرگداشت مقام معلم در دوازدهم اردیبهشت ماه، زنگ سپاس از معلم به صورت نمادین در دبیرستان شاهد نوالزهرا ارومیه نواخته می شود.

توسلی تصریح کرد: همچنین در این مراسم،تندیسی به نمایندگی از دانش آموزان پیشتاز و فرزانه به ولی سمرقندی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اهدا می شود.

این مقام مسئول سلسله جشنهای سپاس از معلم در مناطق و شهرستانهای استان، تزیین میز سپاس از معلم در تمامی مدارس و درج دلنوشته های دانش آموزان در جهت ارج نهادن به مقام معلم را از دیگر برنامه های این سازمان در هفته معلم اعلام کرد.

رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی از برگزاری مسابقه طراحی پوستر سپاس معلم خبر داد و اظهار داشت: فراخوان این مسابقه در تمامی هنرستانهای استان توزیع شده است.

وی گفت: آثار ارسالی داوری شده و در نهایت آثار سه نفر به عنوان برتریهای استان انتخاب می شود./936/پ203/س

ارسال نظرات