۲۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۲۰۸۷
آیت الله نوری همدانی در جمع مردم پرشور بجنورد:

ولایت فقیه مهم ترین عامل ماندگاری انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، از ولایت فقیه به عنوان مهم ترین عامل ماندگاری انقلاب اسلامی یاد کرد و با تاکید بر ضرورت تبعیت از ولایت ولی فقیه، اسلام، رهبری و مردم را سه رکن مهم در پیروزی، حفظ و تدوام انقلاب اسلامی دانست.
آيت الله نوري همداني/آرشيوي حضرت آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، عصر پنجشنبه در نخستین برنامه رسمی سفر پنج روزه خود به استان خراسان شمالی، در دیدار اقشار مختلف مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) که مملو از جمعیت شده بود، از مردم استان خراسان شمالی به عنوان مردمانی ولایی و شهید پرور یاد کرد.

وی با قدردانی از مهمان نوازی مردم بجنورد ابراز داشت: مردم این منطقه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود زمان شناسی و موقعیت شناسی را از مهم ترین اصول برای انسان ها دانست و با استناد به آیات و روایاتی در این خصوص، بیان داشت: امام راحل عظیم الشان فردی زمان شناس بودند و توانستند با بیان اندیشه های اسلامی مردم را به اسلام توجه بدهند و انقلاب اسلامی را با همراهی مردم به پیروزی برسانند.

وی با تحسین مدیریت داهیانه مقام معظم رهبری خلف صالح امام راحل، ابراز داشت: ایشان نیز بعد از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با زمان شناسی و درایت و مدیریتی که داشته و دارند کشتی انقلاب اسلامی را سکانداری کرده اند.

این مرجع تقلید گفت: یکی از رموز موفقیت افراد زمان شناسی است و اگر کسی زمان شناس نباشد ولو طرح هایی هم داشته باشد اما قطعا در کار موفق نخواهد بود.

وی با تبیین ارکان انقلاب اسلامی، اسلام، مردم و ولایت را از مهم ترین پایه های انقلاب ذکر و تاکید کرد: وظیفه ما در این زمان پیروی از رکن رکین ولایت فقیه است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، از ولایت فقیه به عنوان مهم ترین عامل ماندگاری انقلاب اسلامی یاد و با اشاره به نقش بی بدیل مردم در پیروزی و تدوام انقلاب اسلامی، تاکید کرد: دولتمردان و مسؤولان موظف هستند مشکلات مردم را حل کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه همه باید برای تقویت انقلاب اسلامی رسالت خود را به خوبی ایفا کنند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نشات گرفته از قیام عاشورا و زمینه ساز ظهور امام عصر است و همه باید برای حفظ این نظام ولایی رسالت خود را به خوبی ایفا کنیم.

این مرجع تقلید همچنین در ادامه، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه، با متاثر خواندن موج خیزش اسلامی از انقلاب ایران، تاکید کرد: موج بیداری روز به روز ابعاد گسترده تری به خود خواهد گرفت و قیام های ضد استبدادی همه جهان را فرا می گیرد.

گفتنی است، پیش از سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی، آیت الله مهمان نواز نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و همچنین مهندس شفقت استاندار خراسان شمالی ضمن خیر مقدم به این مرجع تقلید، حضور وی در این منطقه را مایه خیر و برکت برای استان خراسان شمالی ارزیابی کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی عصر جمعه در دومین روز سفر به استان خراسان شمالی ضمن حضور در گلزار شهدای بجنورد، به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام و سپس در جمع طلاب، علما و روحانیان شیعه و اهل تسنن این استان در مصلای امام خمینی(ره) سخنرانی خواهد کرد. /924/پ201/ج
ارسال نظرات