۲۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۲۱۱۶
امام جمعه شوشتر:

آل‌سعود در آستانه سقوط است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر ضمن محکوم کردن جنایات آل خلیفه و آل سعود در بحرین به حاکمان ظالم عربستان هشدار داد و اظهار داشت: پازل بعدی سقوط نظام های دیکتاتور منطقه، رژیم آل سعود است و حکام ظالم آن در انتظار قیام مردم عربستان علیه خود باشند.
حجت الاسلام محقق، امام جمعه شوشتر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید‌جلیل محقق، امام جمعه شوشتر، در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن محکوم کردن جنایات آل خلیفه و آل سعود علیه مردم بی دفاع و مظلوم بحرین اظهار داشت: آل‌سعود همواره از ترس قدرت منطقی شیعه، به تضعیف جایگاه بی بدیل شیعیان در منطقه دست می زند از این رو دیری نمی پاید که مسلمانان این کشور برای مقابله با این همه ظلم به پا خواسته و همه این خاندان ننگین ضد اسلام ناب محمدی را برخواهند چید.

وی با اشاره به اینکه آل‌سعود برای سرکوبی مردم شیعه بحرین به میدان آمده است، افزود: آل‌سعود برای سرکوبی شیعه به میدان آمده است نه برای اجرای تعهدات خود به اتحادیه خلیج فارس، که همه این امور تنها بهانه‌هایی برای کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم بحرین است.

امام جمعه شوشتر تاکید کرد: آل سعود برای کشتار مردم شیعه برنامه‌ریزی کرده است و به این دلیل با تمام قوا به میدان آمده است زیرا از قدرت گرفتن شیعه در منطقه ترس دارد و به این دلیل در تلاش است که قیام‌های با این مضمون را از صفحه منطقه پاک کند که تاکنون تلاش‌هایش بی‌نتیجه بوده است.

وی با اشاره به جنایت‌های آل‌خلیفه در بحرین گفت: کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم در زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌های آل خلیفه نشان از جنایت‌های پشت پرده‌ای دارد که برای سرکوبی مردم در این کشور به راه افتاده است و باید مردم مسلمان در این ‌باره به پا خیزند.

حجت الاسلام محقق با تاکید بر اینکه مردم بحرین تنها حقوق اولیه خود را طلب می‌کنند، افزود: مردم بحرین تنها می‌خواهند در کشورشان دموکراسی مستقر شود و در این راه در حال مبارزه هستند.

نمازگزاران شوشتری با شعار «مرگ بر آل سعود و آل خلیفه»، از مردم بحرین حمایت کردند

نمازگزاران ولایتمدار شوشتر پس از اقامه نماز جمعه، در صفوفی به هم پیوسته در خیابان‌های این شهرستان حضور یافته و با سردادن شعارهای مرگ بر سعودی یهودی، مرگ بر عمال آمریکایی، حمایت خود را از قیام عدالت خواهانه مردم بی‌دفاع و مظلوم بحرین اعلام کردند.

مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین ، آل‌سعود بی‌حیا بحرین را ترک کن، ارحل ارحل آل خلیفه، کشتار شیعیان را پایان دهید دیگر، شیعه کشی توقف توقف و دیگر شعار های اعتراض آمیز، با حضور پر رنگ در راهپیمایی همبستگی خود را با مردم بحرین اعلام کردند.

در این راهپیمایی بارها پرچم آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد و مردم همواره صلوات می‌فرستادند.

در پایان این راهپیمایی که از محل مصلی نماز جمعه این شهرستان واقع در مسجدجامع این شهرستان آغاز شده بود قطعنامه‌ای صادر شد که اصلی‌ترین مفاد آن ترک نیروهای عربستانی و عماراتی از بحرین، توقف کشتار مردم بی‌دفاع بحرین، توجه به خواسته‌های مردم بحرین بود.

در این راهپیمایی عشایر عرب خوزستانی نیز حضوری فعال داشتند و تجدید میثاق خود را با امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی انجام دادند و آمادگی خود را در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی اعلام کردند./9452/پ202/ص
ارسال نظرات