۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۱۲۳
آیت الله نوری همدانی:

مسلمانان مراقب باشند انقلاب شان از سوی استکبار مصادره نشود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، علما را طلایه داران هدایت جامعه دانست و با تاکید بر اینکه روحانیت باید همواره در جامعه ظهور و بروز داشته باشد، گفت: طلاب و روحانیان باید با حضور در صحنه جای بزرگان را پر کنند.
ديدار شماري از علما و روحانيان بحرين با آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، عصر جمعه در دومین روز از سفر پنج روزه خود به استان خراسان شمالی، در دیدار طلاب، روحانیان و علمای شیعه و سنی این استان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، از نقش علما به نیکی یاد کرد.

وی با اشاره به روایتی، از علما به عنوان وارثان انبیا الهی و مشعل داران هدایت جامعه یاد کرد و با بیان توصیه هایی به طلاب و روحانیان حاضر در جلسه، ابراز داشت: روحانیت باید همواره در جامعه ظهور و بروز داشته باشد و جای بزرگان را پر کنند.

این مرجع تقلید در ادامه بیان داشت: در زمان های قدیم در هر شهر و منطقه ای علمای بزرگی بودند که ملجا و ماوای مردم بودند، اما متاسفانه در حال حاضر در این زمینه خلأ وجود دارد و طلاب و روحانیان باید سعی کنند این خلأ را پر کنند.

وی با بیان توصیه هایی به طلاب، خواستار توجه ویژه آنان به آثار و اندیشه های امام راحل شد و ابراز داشت: آثار و کتب امام خمینی(ره) باید آثار بالینی جامعه به ویژه طلاب و روحانیان باشد.

این مرجع تقلید همچنین از علمای اهل تسنن استان خراسان شمالی که در مراسم استقبال از وی و همچنین سایر برنامه ها حضور یافته بودند قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حراست از انقلاب اسلامی را وظیفه ای بسیار مهم و سنگین ذکر و تاکید کرد: همه باید برای تقویت نظام مقدس اسلامی و ولایت فقیه تلاش کنیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با اشاره به موج فراگیر بیداری اسلامی در منطقه، خواستار هوشیاری انقلابیون در برابر ترفندهای استکبار شد و تاکید کرد: ملت های مسلمان بپاخاسته باید مراقب باشند تا استکبار قیام شان را مصادره نکند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: چرا باید وضع مسلمانان به گونه ای باشد که کشورهای استکباری و غربی بخواهند برای آنها نسخه بپیچند و تکلیف تعیین کنند. /924/پ202/ج


ارسال نظرات