۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۱۳۲
آیت الله زنجانی:

وقوع علائم ظهور به گونه ای خواهد بود که عموم مردم آن را درک خواهند کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله زنجانی تأکید کردند: علائم ظهور به گونه ای تحقق خواهد یافت که عموم مردم بفهمند و متوجه شوند نه اینکه عده ای خاص آن علائم را با برخی اشخاص و موارد تطبیق دهند.
آيت الله زنجاني
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله حاج سید عزالدین زنجانی به سؤالات و استفتائات مکرر از دفاتر ایشان درباره فیلمی که اخیرا درباره نزدیک بودن ظهور و تطبیق برخی شخصیت ها با شخصیت‌های مورد اشاره در روایات ظهور در سطح جامعه پخش شده است به صورت مکتوب پاسخ دادند.

متن یکی از استفتاء ها و پاسخ ایشان بدین شرح است:

ـ مدتی است که مستندی به نام «ظهور بسیار نزدیک است» در سطح جامعه پخش شده است، نظر حضرت عالی در خصوص مطالب مطروحه در این مستند و مطالب مشابهی که در برخی سایت ها و آثار مکتوب بیان می شود، چیست؟

آیت الله زنجانی در پاسخ به این سؤال بیان کردند:

بسمه تعالی

با ذکر سه مقدمه به پرسش پاسخ می دهیم:

اول، روایات ظهور همانند روایات احکام باید بررسی و تنقیح سند شده و صحیح و غیر صحیح آن ها مشخص شود، تمامی روایات مربوط به علایم ظهور و آخرالزمان صحیح نیست و باید یک به یک بررسی شود.

دوم، علائم ظهور به گونه ای تحقق خواهد یافت که عموم مردم بفهمند و متوجه شوند نه اینکه عده ای خاص آن علائم را با برخی اشخاص و موارد تطبیق دهند. وقوع علائم به گونه ای خواهد بود که عموم مردم آن را درک خواهند کرد.

سوم، تعیین وقت برای ظهور حضرت حجت‌(عج) در روایات مورد نهی قرار گرفته است. البته توصیه شده است که برای تعجیل آن حضرت بسیار دعا کنید که فرج شما در فرج ایشان است

حال با توجه به این مقدمات به نظر ما مطالب و تطبیق‌های مطرح شده در برخی آثار‌(اعم از مکتوب و تصویری) صحیح نیست و طرح چنین مطالبی سبب سستی عقاید مردم خواهد شد. در مورد اشخاص نباید اغراق کرد و هر کس را در حدی که در راه صحیح قدم بر می دارد و خدمت می کند باید تحسین کرد نه بیش از آن. حوزه عقاید حوزه بسیار ظریف و دقیقی است و در این حوزه مطالبی صحیح است که مورد تایید مراجع و علمای ربانی باشد. والله العالم/934/د101/س
ارسال نظرات